Hoeveelheid??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoeveelheid??

Berichtdoor Barfplaats

Vicky
1-ster

Hoeveelheid??

Berichtdoor Vicky » Wo 23 Apr 2014, 12:57

Hallo, ik ben Vicky, ik ben hier terecht gekomen omdat ik dik 3 maand geleden begonnen ben met 's morgens brok van Carnis en Lupo te geven en 's avonds kvv voornamelijk van Degomeat. Ik en mijn zus hebben samen 7 honden, mijn zus heeft 3 borders en een Am. Staff, ikzelf heb drie shelties, waaronder een pup van 25 weken.
Onze honden zijn heel aktief bezig in de hondensport, 4 á 5 maal per week.
Nu hebben wij voor hun brok hoeveelheid berekent aan 12 gr de kilo en voor het vlees aan 20 gr de kilo lichaamsgewicht, nu twijfelen we wel of deze hoeveelheid juist is, een paar vallen af, andere blijven stabiel. Het lijkt ook of sommige uitgehongerd zijn, zoals de pup bv. Smorgens 80 gr brok en savonds 100gr degomeat puppymix. Is dit te weinig? En wat met de rest,
Kunnen jullie een beetje voorbeelden geven van hoeveel jullie geven aan puppy's en aan volwassen aktieve honden? Alvast bedankt voor de tips.
Thessa en Shanti
5-sterren

Re: Hoeveelheid??

Berichtdoor Thessa en Shanti » Wo 23 Apr 2014, 13:05

Voor volwassen honden is 2-3% (20-30g per kg lichaamsgewicht) de richtlijn, maar actieve honden hebben soms wel meer dan 4% nodig. Voor pups is de richtlijn 5-10%.
Dit is voor enkel vlees, hoe het in combi met brok zou moeten weet ik niet maar ik zou sowieso geen brok voeren. 
Ik zou degene die afvallen en de pup gewoon wat meer voeren. Die percentages zijn alleen maar een richtlijn, daar kun je beginnen maar daarna moet je gewoon kijken hoeveel jou honden nodig hebben.
Vicky
1-ster

Berichtdoor Vicky » Do 24 Apr 2014, 07:20

Dank je wel voor u reactie, ik ga onze meest actieve alvast op 30 gr de kilo lichaamsgewicht zetten en de pup ook maar iets meer geven...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”