vieze nagel, schimmel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vieze nagel, schimmel

Berichtdoor Barfplaats

Fenixjuh
5-sterren

vieze nagel, schimmel

Berichtdoor Fenixjuh » Di 15 Apr 2014, 19:41

Jacy heeft op 1 nageltje een ruwer oppervlak.. Ik heb het geprobeerd te fotograferen maar dat blijkt moeilijk.. (Her)kent iemand dit?
Het gaat om het onderste nageltje, de andere 2 die je ziet zijn gewoon/mooi/helder
http://www.mijnalbum.nl/Album=BAH4TQ7I#3BGKWU7Z
sella
5-sterren

Re: vieze nagel, schimmel

Berichtdoor sella » Di 15 Apr 2014, 23:20

Ik kan het niet goed zien wat je bedoeld.
Anders ietwat haar wegknippen? Als je echt denkt dat het een schimmel is, dan zou je nog weken in appelazijn kunnen proberen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 16 Apr 2014, 07:50

Ik herken het niet. Het ziet er inderdaad een beetje uit als een kalknagel maar ik weet niet, volgens mij hebben honden daar geen last van? Als het schimmel is, dan is appelazijn een goede tip. Daarna insmeren met tea tree olie. Zit de nagel los?
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Wo 16 Apr 2014, 08:28

Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op Wo 16 Apr 2014, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Wo 16 Apr 2014, 08:45

De nagel op zich is nog gaaf, alleen dat vreemde oppervlak.. Het zou ook een kalknagel kunnen zijn. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Ik heb gister zijn pootjes wat bijgewerkt en toen kwam ik erachter. De hele avond en ochtend heeft hij nog niet aan zijn pootjes gezeten (ha, netjes alle plakkende haartjes weggeknipt), dus dat is niet wat hem irriteerde.
Ik ga het even met appelazijn proberen. Jacy houdt niet van gefrummel bij zijn pootjes, dus ik vond het al knap dat hij hem zo lang stil kon houden dat ik een foto kon maken..

Wat Marije liet zien leek erop, alleen dan veeel minder erg, de nagel ziet er nog uit als het hoort en tussendoor komen nog gladdere stukjes voor.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Wo 16 Apr 2014, 08:48

Fenixjuh schreef:De nagel op zich is nog gaaf, alleen dat vreemde oppervlak.. Het zou ook een kalknagel kunnen zijn. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Ik heb gister zijn pootjes wat bijgewerkt en toen kwam ik erachter. De hele avond en ochtend heeft hij nog niet aan zijn pootjes gezeten (ha, netjes alle plakkende haartjes weggeknipt), dus dat is niet wat hem irriteerde.
Ik ga het even met appelazijn proberen. Jacy houdt niet van gefrummel bij zijn pootjes, dus ik vond het al knap dat hij hem zo lang stil kon houden dat ik een foto kon maken..

Wat Marije liet zien leek erop, alleen dan veeel minder erg, de nagel ziet er nog uit als het hoort en tussendoor komen nog gladdere stukjes voor.

Bij Rosie werd het ook steeds erger tot ze al haar nagels kwijt was.
Haar nagels zijn nooit meer helemaal okay geworden maar wel een heel stuk verbeterd!
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Wo 16 Apr 2014, 08:56

Oei, ik ga het goed in de gaten houden, in elk geval bedankt voor de waarschuwing!
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Wo 16 Apr 2014, 08:59

Ze heeft er geen last van gehad of nu last van hoor! Het ziet er alleen heel onprettig uit  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”