Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#2907654
Ik ben met Epke aan het elimineren. Haas gaat al meer als 6 weken goed, het is alleen erg mager. Aangezien onze gespierde spijker wel wat vetter kan gebruiken vorige week gestart met geitenvlees, nu dus weer reactie.

Ik peins me suf wat ik nu als eerste erbij kan gaan voeren. Hij heeft eigenlijk al zo'n beetje alles gehad op wat exoten na.

Ik kan makreel proberen, en nu dacht ik ook aan varkensvlees. Gekookt dan wel vanwege auzjesky en alleen als aanvulling. Dus niet als compleet en volledig voer voor altijd, maar zou dat nu even tijdelijk een optie zijn?
Door Lizzy
#2907665
Ja, dat kan prima. In oude boekjes lees je wel dat varkensvlees (en paardenvlees) nog wel eens reactie wil geven, dat honden daar snel allergisch voor zijn. Ik heb echt geen idee of het echt waar is. In Amerika voeren ze behoorlijk vaak varken (hebben ze geen Aujeszky) en ik hoor ze daar nooit over dit soort dingen. Ik denk een kwestie van uitproberen.
Door Lil
#2907670
Hier krijgen ze wel eens vaker een stuk gekookt of gebakken varkensvlees (dan is het te veel voor ons zelf). Gelukkig zonder reacties, juist mijn allergie hond reageerde er niet op (maar misschien omdat ze dat zelden kreeg).
Gebruikersavatar
Door pike
#2907893
Esther Q schreef: Onze honden hebben vaak varkensvlees gehad. Geen rare reacties gezien.
Voeren jullie het rauw?
Door Esther Q
#2908082
Lizzy schreef: Ja, maar bij jullie komt geen Aujeszky voor, toch?
Nee. Volgens onze dierenarts, die daar controles uitvoerde bij de slachthuizen, is Aujeszky nooit voorgekomen in Estland.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2908132
Juul schreef: Ik ben met Epke aan het elimineren. Haas gaat al meer als 6 weken goed, het is alleen erg mager. Aangezien onze gespierde spijker wel wat vetter kan gebruiken vorige week gestart met geitenvlees, nu dus weer reactie.

Ik peins me suf wat ik nu als eerste erbij kan gaan voeren. Hij heeft eigenlijk al zo'n beetje alles gehad op wat exoten na.

Ik kan makreel proberen, en nu dacht ik ook aan varkensvlees. Gekookt dan wel vanwege auzjesky en alleen als aanvulling. Dus niet als compleet en volledig voer voor altijd, maar zou dat nu even tijdelijk een optie zijn?
Tja, lastig.
Maar je weet nu in ieder geval dat hij niet tegen geit kan.
Persoonlijk zou ik gewoon wachten tot de reactie van de geit weg is, en dan weer gewoon een rauwe diersoort kiezen. Die heeft hij al wel gehad dan, maar je kan hem toch ook niet altijd alleen haas en gekookt varken geven lijkt me.
Het is ook amper te voorspellen. Zo zeggen veel mensen dat paard vaak reactie geeft maar voor onze allergie hond is het echt het enige spiervlees dat hij kan eten. Kip en eend staan ook in de top drie van diersoorten waar reacties op komen. Bosduif is vaak wel weer een goede optie.
Makreel kan natuurlijk ook. Al kan je daar dan weer niet zo veel van voeren.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2908210
Komt het in nederland nog veel voor ? ik dacht dat door vaccinatie beleid het terug gedrongen was.

Heb google er niet op los gelaten
Door miruske
#2908567
ja ik ben ook benieuwd hoe groot is dat risico nu eigenlijk. Ik had van de week wat karbonade over..... die heb ik weggegooid omdat ik ze niet meer wilde eten maar die had ik dus best voor de hond kunnen koken. STOM! Maar rauw geven durf ik ook echt niet hoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door