Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2904889
Sin heeft een tijd lang harde ontlasting gehad van Degomeat (lees krijtpoep) waardoor zijn anus wat geïrriteerd is geraakt. Hij zit nu een maand op een combi van enkelvoudige kvv (ook van Degomeat) aangevuld met pens en boekmaag. Zijn ontlasting is sinds die tijd perfect. Alleen is nu het probleem dat hij toch nog steeds vaak aan zijn achterste likt waardoor het '' geïrriteerd'' blijft. Ik heb een tijdje met uierzalf gesmeerd en dat leek wat te helpen. Puur eigenlijk omdat er een laagje vet op zit. Maar ben daar mee gestopt omdat hij het er steeds af likte. Bij de D.A geweest om even de anaalklieren te controlen, die waren in orde. Ook heeft hij op het moment geen wormen.
Wat kan ik er nu aan doen om ervoor te zorgen dat het niet gaat ontsteken? Het ziet er wel wat rood uit maar gelukkig (nog) niet onstoken. Het moet geen zalfje zijn want dat likt hij eraf. Een kap heeft ook geen nut.....daar wordt hij panisch van :( Wil van de cortico's en antibiotica afblijven.

Graag hoor ik wat van jullie ! :)
Laatst gewijzigd door Jerassy op wo 07 jan 2015, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2904925
Ik smeerde er Sudocrem op,zinkzalf voor baby's met luieruitslag,werkte prima. Heeft de DA ook vanbinnen gevoeld of het misschien een poliep is?
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2904951
Ja ze heeft de buitenkant en binnenkant gecontroleerd. Hij piepte wel even bij het 'binnengaan' maar dat zou kunnen komen omdat het geïrriteerd was. Zinkzalf heb ik hier toevallig nog staan, kan het altijd proberen natuurlijk maar vindt het lastig als hij het eraf likt... :( Kan het kwaad dat hij het aflikt? Ik zal het natuurlijk zoveel mogelijk tegenhouden door hem daarop te corrigeren maar soms is het onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2905033
Ja idd ook vanbinnen wat smeren. Nee ik vond het geen probleem wanneer Radja het er probeerde af te likken,ik probeerde het wel wat tegen te houden,maar dat is bijna niet te doen ;) je moet toch een keer weg of slapen.

Heb ook wel eens Sperti gebruikt,omdat ik het voor mijzelf in huis had,werkte ook prima. Alleen mag je sperti niet gebruiken wanneer er bloed bij de ontlasting zit!
Laatst gewijzigd door Radja op wo 09 apr 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3053653
We zijn nu ongeveer 9 maanden, 2 antibiotica kuren, 4 dierenarts bezoekjes, honingzalf, wondzalf en 2 verschillende hoofdkappen verder en Sin heeft nog steeds last van zijn anus  :( Ook ben ik gewisseld van kvv merken om de ontlasting zo goed mogelijk te houden (met degomeat toch te harde ontlasting) De enige optie volgens de dierenarts zal een scopie zijn onder narcose :( Ze heeft werkelijk waar geen idee wat het kan zijn. Meneer piept nu ook weleens bij het ontlasten en hij heeft er duidelijk last van. Ik ben nog niet aan de cortisone geslagen.... Groene Leem is dat een optie? En welke kan ik het beste gebruiken? Ik kom er zoveel verschillende tegen... Chlorella ook in huis, in het begin gebruikt (zo'n 6 maanden) en geen effect gehad. Nu smeer ik al 1 maand niks meer en het lijkt gelukkig niet erger te worden, maar zeker ook niet minder :(
Als iemand nog tips heeft buiten de groene leem om zijn die ook van harte welkom! Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet nu  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053660
Ik weet eigenlijk niet of ik deze hond wel groene leem ging geven.
Waarom precies? Denk je dat het een probleem kan zijn met een te hoog gehalte gifstoffen?

Groene leem kan je echt maar tijdelijk toevoegen en ik vrees dat het in het geval van jou hond niet veel gaat toevoegen.
Mocht je het toch willen geven: zongedroogd is het beste en hoe fijner het poeder hoe sterker de werking.
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#3053684
tt-tjes heeft een van jou honden soortgelijke klachten (gehad) ? Heb al best veel verschillende zalfjes erop gesmeerd en de traumeel is alleen voor uitwendig gebruik....durf dit eigenlijk niet op zijn anus te smeren aangezien het slijmvlies is... (de binnenkant van zijn anus steekt wat naar buiten door de zwelling).
Door tt-tjes
#3053730
Jerassy schreef: tt-tjes heeft een van jou honden soortgelijke klachten (gehad) ? Heb al best veel verschillende zalfjes erop gesmeerd en de traumeel is alleen voor uitwendig gebruik....durf dit eigenlijk niet op zijn anus te smeren aangezien het slijmvlies is... (de binnenkant van zijn anus steekt wat naar buiten door de zwelling).
misschien niet in die heftige mate als bij jouw hond. Maar traumeel wordt inwendig ook vaker ingezet inwendig bij anaalklierproblemen. Als ze hier jeuk aan de anus hebben, mijn oudste heeft dat regelmatig, en ook wat rood gezwollen, dan werkt deze creme heel goed. Het trekt er ook mteen in dus er af likken gaat niet. Je moet wel de traumeel S creme hebben en niet de zalf.
Door tt-tjes
#3053735
Is het een reu? Is zijn prostaat in orde. Hier Balou die doordat zijn prostaat op bleef spelen heel veel moeite had met poepen, waardoor zijn en zijn sluitspier een behoorlijke opdoffer hebben gehad en uitgerekt zijn. Hij sopte zich ook wezenloos.
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#3053751
Het is een gecastreerde reu en zijn prostaat was inderdaad ook al nagekeken en die was in orde. Zijn ontlasting is al geruime tijd in orde en poept perfecte drolletjes maar toch blijft het slijmvlies geïrriteerd en gezwollen. Hij komt er niet aan als we er bij zijn maar s'nachts dus wel. Hij heeft nu in totaal 6 maanden met een kap gelopen en sinds vorige maand ben ik daar mee gestopt want het was gewoon niet meer leuk voor hem.

Er moet een goede manier zijn om hem hiermee te ondersteunen want zijn lichaam kan het blijkbaar niet (goed genoeg) zelf. Daarom dat ik een kuur (3 weken 1 dessertlepel?) groene leem wil gaan proberen. Zijn lichaam weer even resetten zeg maar, en daarna zou ik met de traumeel s creme kunnen starten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door