vachtprobleem?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vachtprobleem?

Berichtdoor Barfplaats

CorinaM
1-ster

vachtprobleem?

Berichtdoor CorinaM » Wo 02 Apr 2014, 19:32

Moos is zoals jullie misschien wel weten een totaal onherleidbare bastaard, van inmiddels ruim een half jaar (4 sept. '13). Hij is gecastreerd  -dit is verplicht bij een adoptiehond uit Spanje. Vanaf de 2e maand bij ons krijgt hij KVV. Eerst Carnibest, later van alles: Haaksbarf, Carnivoer, Barfmenu. Ik let goed op dat ik de soorten meng.  Hij eet ook alles, zij het dat de vis wat extra aanmoediging nodig heeft. Als ik het door een andere smaak roer eet hij het op. Hij heeft altijd wel eetlust, krijgt meer dan genoeg beweging/uitdaging met de puppycursus en de tricks & trucscursus.

Maar nu vind ik dat zijn vacht een beetje raar doet. Doffig, 'stoffig' zeg maar maar dan zonder stof :), hier en daar zelfs wat vaal. Vooral rond de bek en bij zijn achterpoten lijkt het wel of de kleur wegtrekt. En verder heeft hij verspreid over zijn rug overal witte haren.
Mochten jullie denken: RAAR  ;D: Moos blijft onze allerliefste Moos. Dus al werd hij langzaam maar zeker groen, dan nog. Maar het is meer dat ik me afvraag of ik niet iets heel erg verkeerd zit te doen qua eten.

Moet ik preparaten bij gaan geven? Zeewier, zalmolie, vitamines? En zo ja welke dan? Of is Carnibest dan toch beter, omdat het compleet is? Ik hoor graag jullie wijze raad,

Dank alvast!!
renate1985
5-sterren

Re: vachtprobleem?

Berichtdoor renate1985 » Wo 02 Apr 2014, 19:35

Ik vermoed dat die in de rui is. Hier krijgen ze dan ook een doffe, stoffige vacht en veel witte haren.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 02 Apr 2014, 19:59

Of het is gewoon een toverbal  :)
Dof herken ik niet maar Tom (kruising black and tan chi en malthezer) is zijn leven begonnen als black and tan en nu hij vier is is hij meer brindle...tegen de tijd dat hij oud en bejaard is zal ie mss wel helemaal wit zijn  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”