Elimineren?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Elimineren?

Berichtdoor Barfplaats

CindyMayella
4-sterren

Elimineren?

Berichtdoor CindyMayella » Di 01 Apr 2014, 16:12

Kan iemand mij uitleggen wat elimineren is? Ik lees het regelmatig, maar weet absoluut niet wat dat is? Is het een bepaalde soort eten waar een hond allergies voor is of kan zijn? Om te weten welk voedsel niet goed kan? Appie kan tot nu overal tegen, eet alles wat je hem geeft....... Misschien is het hier al ergens behandeld?!
Thessa en Shanti
5-sterren

Re: Elimineren?

Berichtdoor Thessa en Shanti » Di 01 Apr 2014, 19:47

Ik heb er zelf, gelukkig, geen ervaring mee maar ik zal het proberen uit te leggen.  :)

Als je denkt dat je hond een voedselallergie heeft kun je gaan elimineren. Dat is inderdaad om vast te stellen of, en waar, de hond allergisch voor is.
Dat doe je door te beginnen met 6 weken lang enkel 1 diersoort te voeren. Ook geen groente, middeltjes of snoepjes (of die moeten enkel uit die diersoort bestaan). Het beste kun je dan een diersoort kiezen de de hond nog nooit eerder heeft gehad omdat de kans is klein dat de hond daar allergisch voor is.
Als de jeuk na die 6 weken weg is weet je dus dat de hond voor iets wat je eerder voerde allergisch is maar niet voor die nieuwe diersoort.
Om uit te zoeken waar de hond wel allergisch is en waarvoor niet ga je 3 weken lang 1 extra diersoort voeren, dan voer je er dus 2.
Als dat goed gaat weer 1 extra voor 3 weken enzovoort. Ook groente en middeltjes moet je zo introduceren. Want als er dan wel een reactie komt weet je waar dat van is.
CindyMayella
4-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Di 01 Apr 2014, 20:05

Oké, ik begrijp het, thanks :D! Gelukkig hier (nog) geen last van! Geit cons ie de 1ste keer niet echt lekker, deed er een paar minuten over. Waarschijnlijk omdat er stukjes bot in zaten en moest ie kauwen (het is altijd hap-slik-weg  ;)).......
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”