carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

carnibest

Berichtdoor Barfplaats

MDO
3-sterren

carnibest

Berichtdoor MDO » Zo 30 Mar 2014, 09:29

Hallo allemaal,

Onze honden krijgen carnibest natuur. Onze pup van 5 mnd ook en krijgt nu 3 daags de natuurvorser.  Hij poept 5 x daags en dat vind ik best veel, zeker in vergelijk met de andere honden. Daar is 3 echt het maximale per dag.

Ontlasting is wel altijd normaal.

Verder vroeg ik me af wanneer je bij een pup de hoeveelheid gaat terugschroeven. Hij weegt nu 20 kg en krijgt nu 950 gr per dag.

Alvast bedankt!
Parelridder
5-sterren

Re: carnibest

Berichtdoor Parelridder » Zo 30 Mar 2014, 11:04

Mijn ervaring is dat pups / jonge honden in de periode dat ze nog relatief veel eten ook vaker poepen. Sowieso eten ze natuurlijk veel, dus meer ontlasting, maar het zal wellicht ook te maken hebben met de mate waarin de sluitspier werkt, dat ze daardoor nog wat vaker moeten.
Ik schroef de hoeveelheid terug op basis van wat ze nodig blijken te hebben. Aanvankelijk neemt de portie alleen maar toe, dat beoordeel ik met handen en ogen. Maar op zeker moment zie en voel je dat je jonge hond, ondanks voldoende beweging, steviger wordt zonder dat je de portie hebt verhoogd. Als dat meer is dan wenselijk, kan de portie naar beneden. Het wijst zich dus eigenlijk vanzelf ;)

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”