Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2898331
Ik krijg zondag visite van iemand die glutenvrij moet eten. Ze moet altijd 'nee' zeggen maar ik kan best iets glutenvrij voor haar bakken. Vorige keer had ze zelf een monchou taart met glutenvrije koekjesbodem gemaakt, was heerlijk. Iemand een lekker en vooral makkelijk recept?
Door Urs
#2898340
Monchou taart met gluten vrije koekjes. Recept van monchou taart
Volgen ( smulweb) en de koekjes vervangen door gluten vrij.
Ook is er n recept voor appeltaart met meusli ofzo op inet. De jumbo schuimgebakjes gluten vrij zijn ook goed te nassen volgens mijn zus.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2898351
Ik heb geen recept voor je.
Maar bij de AH hebben ze een heerlijke Daimtaart/koek glutenvrij.
Ligt in de diepvries.
Wij kopen 'm ook wel eens voor ons zelf.
Is echt heel erg lekker! 
En kost iets van 3,99. 
Ik weet niet of kleinere AH'S die verkopen,  maar bij de AH-XL hebben ze die sowieso.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2898358
Bij schuimgebak zou ik eerst vragen of ze dit wel wil (komt mij zo langzamerhand de neusgaten uit  :-[, krijg het overal)
Als je een jumbo in de buurt hebt kun je daar ook nog eens kijken, ze hebben in het vriesvak vaak gebak liggen.
Door Jantina
#2898364
Oh die Daimtaart is ook een goede tip! Zou Ikea die ook hebben? Daar zit ik vlakbij.
Ik vond op 24 kitchen ook nog wel iets. Weet iemand of je gemalen amandelschaafsel kunt vervangen door amandelmeel?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2898374
Ik heb pas taart van aardappelen gemaakt was ook erg lekker.
Er zit griesmeel in dat moet je dan vervangen door maismeel de grovere versie (rode zak, de blauwe is heel fijn)
Je zou m gewoon op kunnen spuiten met slagroom en fruit of chocolade maar je kan m ook vullen en bekleden als een biscuit taart.


Aardappelcake (1914-1918)  PDF  Afdrukken  E-mail 

Tijdens WO I zeiden ove overgrootmoeders: Waarom hebben we niet
altijd aardappelcake gegeten. Maar na de oorlog raakte het recept in
vergetelheid. Hier is het weer om herinneringen op te halen:

500 gram aardappels, geschild
4 eieren
150 gram suiker
1 theelepel citroenrasp
50 gram griesmeel

Kook aardappels gaar en knijp ze in warme toestand door een
pureeknijper of wrijf ze door een zeef. Roer de eidooiers met de
suiker tot een lichtgele dikke glanzende massa is ontstaan.
Met een mixer gaat dit snel en moeiteloos. Meng citroenrasp en griesmeel erdoorheen. Spoel gardes goed schoon (en vooral vetvrij) en klop e eiwitten met een mespuntje zout zeer stijf

Spatel eerst het aardappelkruim door de eierdooiers en tenslotte snel
en luchtig de eiwitten. Doe beslag oer in een beboterde springvorm of
cakevorm. Plaats in voorverwarmde oven op een rooster iets beneden
het midden van de oven. (stand 170-180 graden C). Laat de cake in een uur gaar en lichtbruin worden. Neem gebak uit de
vorm en laat op een taartrooster afkoelen.
Door fransbulletje
#2898404
Jantina schreef: Oh die Daimtaart is ook een goede tip! Zou Ikea die ook hebben? Daar zit ik vlakbij.
Ik vond op 24 kitchen ook nog wel iets. Weet iemand of je gemalen amandelschaafsel kunt vervangen door amandelmeel?
Gemalen amandelschaafsel kun je prima vervangen door amandelmeel.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2898432
Liever niet de volledige hoeveelheid bloem door amandelmeel vervangen wordt er namelijk erg vet van.
bloem kan je vervangen door rijstemeel, maismeel, speltmeel
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2898450
Arkay schreef: Liever niet de volledige hoeveelheid bloem door amandelmeel vervangen wordt er namelijk erg vet van.
bloem kan je vervangen door rijstemeel, maismeel, speltmeel
Is niet glutenvrij!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door