Open wond alternatieve geneeswijze

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bertine
4-sterren

Berichtdoor Bertine » Zo 23 Mar 2014, 17:57

Ik vond zojuist een topic over behandeling van een open wond met honingzalf, calendula en arnica. Een topic uit 2010

Romy is ong 12 dagen geleden gesteriliseerd en tegelijk zijn 2 wolfsklauwtjes weggehaald. Van haar ene pootje heeft ze 1x 3 van de 5 hechtingen en daarna de krammen eruit gehaald. De wond is nu ong 2 cm groot en staat open. Maar is niet ontstoken. ik behandel nu snachts met wondzalf + verbandje en heb nog voor 2 dagen antibiotica, overdag is het niet afgedekt. ze likt het af en toe schoon.

Als ik groene leem, honingzalf, calendula en/of arnica wil gebruiken wat/welke is dan het beste, waar koop ik het en hoe lang mag ik dat gebruiken.
Het nadeel van afdekken vind ik dat de kans op smetten groot is. (smorgens lijkt het vochtig en pussig, maar ik bedacht me dat dat ook gewoon de wondzalf en iets wondvocht kan zijn, overdag komt er niks uit) en het nadeel van overdag zonder verband dat er troep in kan komen. Zit toch laag bij de grond en al is het nu steeds nog schoon.

Wie kan me ff op weg helpen.............met een goede tip en aanpak.
Angelique
5-sterren

Re: Open wond alternatieve geneeswijze

Berichtdoor Angelique » Zo 23 Mar 2014, 19:43

Ik zou de honingzalf gebruiken en dan 1 of 2 x per dag een flinke dot in de wond doen.
Corine1981
3-sterren

Berichtdoor Corine1981 » Zo 23 Mar 2014, 20:04

Met honing zalf heb ik de lelijkste wonden prachtig zien helen.
Arnica druppels helpen van binnenuit tegen zwellingen e.d. dus kun je er altijd bij geven.
Succes ermee!
Bertine
4-sterren

Berichtdoor Bertine » Zo 23 Mar 2014, 22:38

Is vetramil honingzalf nog iets anders dan dermil wondzalf, die heb ik nu nl van de DA. Hoe lang duurt het voor dat er enig resultaat zichtbaar is. De wond van Romy ziet er al bijna een week hetzelfde uit.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Ma 24 Mar 2014, 07:07

Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad. Oscar had na de operatie 10 dagen de kap om gehad, kap volgens schema afgedaan en hoppa, wond open. Oscar was op dat moment absoluut niet opnieuw te hechten of te nieten. Mijn dierenarts raadde mij aan om er honingzalf op te smeren, ik heb de dermil gebruikt.

Ik heb de foto's niet meer online staan. De eerste dagen van de genezing leken bij ons ook heel traag te gaan. Dan zit er een mooie korst op en duurde het (voor ons gevoel) nog een eeuwigheid voor die korst er af kwam. Al met al heeft Oscar na dat geintje nog een week of 3 de kap om gehad, dus zo lang duurde het wel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”