voeding in Italie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

voeding in Italie

Berichtdoor Barfplaats

Bluey
2-sterren

voeding in Italie

Berichtdoor Bluey » Do 20 Mar 2014, 14:48

Ik heb een Australian Labradoodle die helaas vorig jaar allergisch is geworden. Hij krijgt geen rund/kip en granen en het gaat gelukkig goed nu. Ik geef kvv afgewisseld met barf, nu moet ik wel zeggen dat de barf al samengesteld is voor mij, anders wordt het me te ingewikkeld. Ik heb een vraag over de vakantie. Mijn hond gaat mee naar Italie en nu loop ik toch wel tegen een eet probleem op. Kvv meenemen wordt een beetje lastig. Bestaat er in Italie kvv, konijn, zalm, paard, geit, kangoeroe, hert...?
Alvast bedankt.
Martine-Tom
5-sterren

Re: voeding in Italie

Berichtdoor Martine-Tom » Do 20 Mar 2014, 16:03

Stuur "Annemarie Rijnveld" even een berichtje, die woont normaliter in Italie  :)
Bluey
2-sterren

Berichtdoor Bluey » Do 20 Mar 2014, 16:34

Mmmm, dank je, maar weet even niet hoe dit moet! :)
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Do 20 Mar 2014, 17:10

Ik heb even een berichtje gestuurd. Ze zal vast wel reageren  :)
Enelya
2-sterren

Berichtdoor Enelya » Do 20 Mar 2014, 17:44

Je hebt ook gedroogd vlees brokken, zoals orijen. Naar mijn weten is dit vergelijkbaar met kvv alleen verminderd in kwaliteit doordat het niet vers is maar gedroogd (dus niet verhit?)
saskia37
5-sterren

Berichtdoor saskia37 » Do 20 Mar 2014, 18:44

Een alternatief voor kvv is k9 naturel, niet goedkoop wel goed en makkelijk voor op vakantie.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Do 20 Mar 2014, 19:07

Enelya schreef:Je hebt ook gedroogd vlees brokken, zoals orijen. Naar mijn weten is dit vergelijkbaar met kvv alleen verminderd in kwaliteit doordat het niet vers is maar gedroogd (dus niet verhit?)
In beide soorten zit ij mijn weten rund/kip...

K9 en ZiwiPeak heten ze.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 20 Mar 2014, 20:42

Helaas wordt er geen KVV of iets vergelijkbaars verkocht in Supermarkten of dierenwinkels. Er bestaan web-shops, ik weet niet of dit een uitvoerbaar idee is voor jou? Ik vind de kwaliteit niet denderend, erg veel vet, erg veel orgaan vooral lever, erg veel pens, en heel heel weinig bot. Je moet dus wel aanvullen.

Je zou inderdaad beter zelf bij de supermarkt het vlees, vleesbotten en organen kunnen kopen. Konijn vindt je overal, vaak ook nog met lever en niertjes erin als je een heel konijn neemt. Paard kan je in de supermarkt krijgen evenals bij de paardenslager, (op het raam staat dan "equin" of "carne equina") soms heeft de gewone slager ook paard, maar niet altijd.

Lam is waar ik woon geen probleem, kan het overal krijgen. Maar tis regio-afhankelijk. Geit kan ik zelf niet gemakkelijk aan komen. Rond pasen dan weer wel.
Verder kan je in de supermarkt gemakkelijk eend, parelhoen, kwartel, kalkoen, en zalm bij de visafdeling vinden. Zalm en andere vis, zoals sardine, ansjovis, makreel, forel ook in de diverse viswinkeltjes. Hert/ree kan ik kopen in de bergen, tis er niet altijd, hangt af van de jacht. En kangoeroe- en struisvogelvlees helaas niet meer, is weinig vraag naar en de crisis heeft de rest gedaan. Ik kan die twee vleessoorten alleen via de buitenlandse webshops krijgen.
Bluey
2-sterren

Berichtdoor Bluey » Do 20 Mar 2014, 23:03

Dank jullie wel, ziwi peak hert zou een oplossing zijn, maar ik geef liever kvv. Dat gaat waarschijnlijk dus niet lukken...Annemarie, dank je voor de vertalingen..dan kan ik daarnaar zoeken in de winkels.
Enelya
2-sterren

Berichtdoor Enelya » Di 25 Mar 2014, 16:00

Martine-Tom schreef:In beide soorten zit ij mijn weten rund/kip...

K9 en ZiwiPeak heten ze.

O ja sorry..
Sarah5
5-sterren

Berichtdoor Sarah5 » Di 25 Mar 2014, 16:38

Martine-Tom schreef:In beide soorten zit ij mijn weten rund/kip...

K9 en ZiwiPeak heten ze.

In Ziwipeak zit geen kip of rund. De smaken die er zijn; hert, lam en hert & vis

Inmiddels heeft ook Orijen een gevriesdroogde voeding in het assortiment en de smaak Tundra is rund en kipvrij
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”