weer eens derde ooglid te zien

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

sheela
3-sterren

Berichtdoor sheela » Wo 08 Jun 2005, 22:15

Sinds een paar dagen kan men het derde ooglid van Sheela zien. Ze wat stiller en heeft eens overgeslagen met eten. Ik was begonnen (een kleine 40 dagen) met de katten toch eenmaal per dag op rauwvlees te zetten (kip en kalkoen). Nu onlangs met het afwisselende warm en koud weer, had er al eentje wat last van diarree (een paar dagen maar), toen is een ander gevolgd (ook maar een paar dagen) en nu is Sheela gevolgd. Alleen aan haar kan je het knipvlies zien. Nu zij eet goed, drinkt wel veel (heeft ze wel altijd gedaan, meer dan de andere), en speelt met mij.
Buiten hen is er maar eentje die wat rauwe kip en kalkoen at. Die heeft ook een beetje diarree gehad.
De homeopatische DA zei dat ze vormen kon hebben, maar toen ze de niesziekte hadden, toen heeft zij aan alle katten een ontwormingsmiddel gegeven (dat is nog geen 3 maanden geleden). Ik zou aan alle katten weer een tabletje moeten geven. Is toch raar.
Zou het ook kunnen zijn dat ze nu pas reageert op de AB-kuur (heeft 3 weken ingenomen, was wel een lichte).
Hier in België kan ik moeilijk aan Aromax geraken. Of wat zou ik ze geven? Probiotica, maar welk merk en hoeveel.
De DA zei groene leem te geven, 1 koffielepel per tas water. Nu ik heb nog leem liggen maar die is al bijna 3 jaar oud. Is die nog goed? Wat kan ik geven om hun darmen wat te ondersteunen?

Ik weet dat ik bij Dumuchi van alles kan bestellen, maar ik vind nergens op de site 'hun bestelformulier'.
Hoe lang zou het duren vooraleer ik dat ontvang in België?

Bedankt en groetjes,
Sheela
sylvia
5-sterren

Re:weer eens derde ooglid te zien

Berichtdoor sylvia » Do 09 Jun 2005, 08:16

Ik zal voor je eerste vragen even een PBtje sturen naar Hitam.

Wat dumuchi betreft heb ik daar zelf hele goeie ervaring mee, ze leveren razendsnel, misschien dat er iets vertraging is bij de grensoverschreiding van de post maar dat ligt dan aan het postbedrijf.

Ik zal Angelique ook even een PBtje sturen dat ze je verder kan helpen.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Do 09 Jun 2005, 10:01

Daar kan ik op afstand weinig zinvols over zeggen. Als je het derde ooglid kunt zien, wil dat zeggen dat ze zich niet lekker voelt en dus even goed onderzocht moet worden. Kan echt van alles zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”