Drie katten, een al over op kvv

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Khashoggi
1-ster

Berichtdoor Khashoggi » Ma 10 Mar 2014, 18:04

Hallo,

Ben nieuw hier. Kom uit IJsselstein(bij Utrecht). Heb drie katten, twee vrouwtjes en een mannetje. De oudste word 2 mei 6, de jongste 5 mei 4, de middelste op 29 april 5. Van de drie katten is alleen de middelste echt van het kvv en barf. Jammer genoeg weten ze hier bij de dierenarts amper wat kvv/barf is, zeker de assistenten weten er niets vanaf. Een van de dierenartsen heeft het bij de middelste wel aangeraden om het haar af&toe te geven(zie stukje verder).

De andere twee zijn er niet gek op, die spelen er meer mee en een klein beetje kauwen. Kuikens vinden de oudste twee lekker, de oudste heel af en toe. De jongste kijkt naar alles even om en laat het liggen. Ben sinds afgelopen weekend weer wat meer met kvv(carnibest) gaan doen omdat Quebbels(de middelste) mijn vlees veel te lekker vind. Ik hoop hiermee dat ze wat minder van mijn eten gaat snoepen. Kuikens kregen ze al af en toe. En ik hoop zeker bij Quebbels dat ze wat meer op gewicht blijft. Ze heeft geregeld problemen met haar keel (vaak keelontsteking) en dan zijn de brokjes erg moeilijk voor haar om te eten. De dierenarts heeft het aangeraden zodat ze toch voldoende goed eten binnen krijgt. Al blijven ze brokjes aanraden boven kvv. En door haar keel zweeft ze erg met haar gewicht. Nu is ze mooi op gewicht voor een binnenpoes met 3.74kg. Hoop dat ik de oudste binnenkort ook wat meer kvv kan gaan geven, die heeft al wat belangstelling door de verpakking af te likken van de carnibest rol als ik het net gesneden heb. Alleen de jongste heeft er verder geen belangstelling voor jammer genoeg.

Nu heb ik alleen nog de vleesmix en de natuurvoer. Waarvan de natuurvoer het meest favoriet is. Ook kip, konijn en lam hebben ze in het verleden gehad. Waarvan kip op alle manieren gegeten word door Quebbels en lam ook een favoriet is.

Maar ben benieuwd wat voor smaken er nog meer zijn, ben er al achter dat de carnibest hier in IJsslestein en Nieuwegein verkocht word, geldt ook voor prins. Maar merkte dat hier veel granen in zitten(bij prins). Dit eten mijn katten weinig tot niet met de brokken. Haaksbarf schijnt hier wel bij de jumper verkocht te worden.

En hoe kan ik de jongste ook kvv gaan laten eten? Hij kijkt er niet naar om, ook met warm water niet. De oudste vind het nog wel een beetje lekker met warm water, dus die kan ik op zijn tijd wel kunnen laten wennen aan kvv.
koekje
Moderator

Re: Drie katten, een al over op kvv

Berichtdoor koekje » Ma 10 Mar 2014, 18:18

Welkom!

je kan gaan mengen met iets wat onweerstaanbaar is, bv een favoriet merk blik of kattenmelk. Het kan ook zijn dat andere merken en smaken gewoon beter vallen. Op de websites van die merken kan je meestal ook wel verkooppunten vinden.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 10 Mar 2014, 19:03

Carnibest is niet echt een kvv die heel erg smakelijk gevonden wordt door katten heb ik de indruk. Bibi kat vinden ze vaak wel erg lekker. Of degomeat of darf.
Degomeat levert aan huis en ook lupa-diervoeding doet dat en zo zijn er nog een heleboel.
En inderdaad wat koekje zegt, ik heb ze hier overgezet door te mengen met stinkblikjes van gourmet.
Khashoggi
1-ster

Berichtdoor Khashoggi » Di 11 Mar 2014, 06:31

Bedankt voor de reacties! Ga is proberen. Ook de andere merken is naar kijken.
Khashoggi
1-ster

Berichtdoor Khashoggi » Wo 12 Mar 2014, 18:43

Inmiddels is de jongste erg sneaky geworden. Quebbels had een hap of 4 laten liggen. Ik kijken of ze het netjes op had, kijkt hij heel lief&zielig op en gaat verder met eten. Heb hem maar zijn gang laten gaan, normaal laat ik het niet toe als ze elkaars bakje leeg eten. Na afloop heeft ie heerlijk zijn bekje schoon lopen likken met een onschuldige blik en flink aan het knorren tijdens het likken. Blijkbaar heeft het hem wel gesmaakt. Nu hopen dat ie er meer van wil hebben. En dan nog de oudste zo ver gaan krijgen dat ze het ook wil gaan eten. Ze kijkt er in ieder geval wel nieuwsgierig naar om.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”