orgaanvraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

orgaanvraag

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

orgaanvraag

Berichtdoor hannabelgje » Ma 10 Mar 2014, 14:54

Ik heb niet zoveel afwisseling qua orgaan. Ik heb kippenlever, kippenhart, kippenmaag, runderhart, konijnnier en lamsnieren. Zoë krijgt dan ook nog schapen en runderpens. Is dat voldoende zo?

Ik geef nu twee dagen in de week orgaan. Als ze dan de ene week nier en hart en de andere week lever en maag krijgen is dat dan goed?

Normaal geef ik altijd per dag zowel orgaan als spiervlees. Maar met porties maken is dat niet zo handig.
Lizzy
Moderator

Re: orgaanvraag

Berichtdoor Lizzy » Ma 10 Mar 2014, 15:23

Dat lijkt me van weg. Waarom vind je dat niet zo afwisselend? Je hebt 4 diersoorten orgaan!
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 10 Mar 2014, 15:49

Ik heb dan bijvoorbeeld van lever alleen de kip. Maar dat maakt dan dus niet uit. Dan ga ik verder ook niks bijbestellen en moeten ze dit eerst allemaal maar opeten.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 10 Mar 2014, 16:51

hannabelgje schreef:Ik heb dan bijvoorbeeld van lever alleen de kip. Maar dat maakt dan dus niet uit. Dan ga ik verder ook niks bijbestellen en moeten ze dit eerst allemaal maar opeten.

Ik heb van lever alleen (bio) rund. Mijn honden doen het daar al +15 jaar prima op. Je hoeft niet specifiek ieder type orgaan ook nog eens af te wisselen. Afwisseling is mooi, als het kan : prima. Als het niet kan: ook prima. Wat jij voert is prima.
startouw
3-sterren

Berichtdoor startouw » Di 11 Mar 2014, 12:48

in het verlengde van deze vraag  ...... ik  zie in de karkassen nog regelmatig orgaan zitten. en ik geef ze ook eens per week een kwarteltje,  heel dus.
en daarnaast krijgen ze dus vlgs barfberekening hun portie orgaan . maar krijgen ze dan eigenlijk niet te veel ???
of is dat meegerekend ???
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 11 Mar 2014, 13:30

Ik denk dat als dat niet elke dag gebeurt dat het echt niet erg zal zijn.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Za 15 Mar 2014, 08:40

startouw schreef:in het verlengde van deze vraag  ...... ik  zie in de karkassen nog regelmatig orgaan zitten. en ik geef ze ook eens per week een kwarteltje,  heel dus.
en daarnaast krijgen ze dus vlgs barfberekening hun portie orgaan . maar krijgen ze dan eigenlijk niet te veel ???
of is dat meegerekend ???

Neuhh dat maakt niet zo veel uit :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”