Orthiflor plus gebruiken tijdens ab?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Muppeteer
2-sterren

Berichtdoor Muppeteer » Vr 21 Feb 2014, 21:14

Hoi,

Muppy is vandaag gebeten; een stuk vel van 2 bij 4 cm eraf en 3 hechtingen erin.  :-[ Heb amoxicillinum (clavaseptin) meegekregen voor 5 dagen. Zelf heb ik een hekel aan antibiotica, maakt meer kapot dan het goed doet (je weet nooit hoe het was gegaan zonder antibiotica...), maar durf het bij een beet niet zonder. Mijn vriend heeft pas ook een ab-kuur gehad en om de schade te herstellen heb ik Orthiflor Plus in huis gehaald. Nu ik het toch in huis heb, denk ik daar de hond net zo goed mee te kunnen ondersteunen tijdens de ab-kuur en even daarna.

Heeft hier iemand mensen-probiotica bij de hond gebruikt (en tijdens een ab-kuur) en wat is jullie mening daarover?
Radja
5-sterren

Re: Orthiflor plus gebruiken tijdens ab?

Berichtdoor Radja » Vr 21 Feb 2014, 22:35

Ik heb altijd probiotica gebruikt wanneer Radja een AB kuur had,juist dan is het belangrijk! Voor de duidelijkheid gebruikt tijdens een AB kuur!

Sterkte en beterschap
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 23 Feb 2014, 13:48

Muppeteer schreef:Hoi,

Muppy is vandaag gebeten; een stuk vel van 2 bij 4 cm eraf en 3 hechtingen erin.  :-[ Heb amoxicillinum (clavaseptin) meegekregen voor 5 dagen. Zelf heb ik een hekel aan antibiotica, maakt meer kapot dan het goed doet (je weet nooit hoe het was gegaan zonder antibiotica...), maar durf het bij een beet niet zonder. Mijn vriend heeft pas ook een ab-kuur gehad en om de schade te herstellen heb ik Orthiflor Plus in huis gehaald. Nu ik het toch in huis heb, denk ik daar de hond net zo goed mee te kunnen ondersteunen tijdens de ab-kuur en even daarna.

Heeft hier iemand mensen-probiotica bij de hond gebruikt (en tijdens een ab-kuur) en wat is jullie mening daarover?

Ik gebruik standaard en altijd probiotica tijdens de AB kuur. Men zegt (in de bieb staat een titel van een boek) dat de bijwerkingen veel minder ernstig zijn als je probiotica inneemt tijdens de kuur. Na de kuur geef/slik ik ook nog wekenlang probiotica.

Je kunt de helft van de mensendosering aan je hond geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”