Zelf KVV maken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zelf KVV maken

Berichtdoor Barfplaats

Mike en Rayko
1-ster

Zelf KVV maken

Berichtdoor Mike en Rayko » Vr 21 Feb 2014, 19:26

Beste iedereen,

Na wat lezen vroeg ik mij het volgende af :

Ik heb hier een vlees molen staan. Zou ik hier een eigen KVV van kunnen maken ?
En hoe moet ik dit dan aanpakken qua porties etc ?

Ik hoor het graag van jullie !
M@rina
5-sterren

Re: Zelf KVV maken

Berichtdoor M@rina » Vr 21 Feb 2014, 23:33

Ja dat kan en om te bepalen wat je precies moet malen kan je de rekenhulp op de homepage van barfplaats invullen. Als je gewicht geslacht en leeftijd van je hond invult geeft de rekenhulp aan hoeveel vleesbot spiervlees, orgaan en groente je moet geven.

Verder is het verstandig om van verschillende dieren verschillende "onderdelen" te geven. hoe meer diersoorten je gebruikt hoe beter. Als je maar geen dragende boten van grote dieren probeert te malen dat is niet best voor je vleesmolen, maar ook voor je hond zijn die botten niet goed, te hard, kans op scherpe splinters etc.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Za 22 Feb 2014, 07:25

[quote="Mike en Rayko"]
Ik heb hier een vlees molen staan. Zou ik hier een eigen KVV van kunnen maken ?
En hoe moet ik dit dan aanpakken qua porties etc ?
[/quote]Ik neem aan dat je een gemalen hap voor je eigen honden bedoelt? Het hangt een beetje van je vleesmolen af wat die aan kan, maar in de regel zijn iig de zachtere botsoorten (kip, konijn, kwartel, eend..) wel te malen. Je maakte een menu m.b.v. de rekenhulp, zodat je alles in de juiste verhoudingen hebt. Kies minimaal 4 diersoorten, liever meer. Daarna (zo min mogelijk ontdooid) in stukken snijden/knippen die door de vulopening passen, malen, mengen en in voor jou handige porties verpakken in diepvrieszakjes. Als je meerdere smaken maakt, markeer dan de zakjes zodat je weet welke wat is. De vriezer op snelvriezen zetten, want door het malen en mengen is e.e.a. duidelijk verder ontdooid.
P.s. Schrijf je menu op, zodat je als iets je niet helemaal bevalt dit een volgende keer kunt aanpassen.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Za 22 Feb 2014, 08:30

Ik heb de goedkoopste Clatronic maal er eendennekken door kalkoennekken kipkarkas konijnkarkas en zalmlijven door. Er zit wel eens een stukje verkeerd voor die soor wartel dan haal ik het er met een vork weer uit en doe het er op een andere manier weer in en dan pakt ie het zo.
Het meeste werk is het in stukjes krijgen en ik doe het het liefst zo bevroren mogelijk.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”