Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hakuna Matata
#2878261
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op Barfplaats. Ben me aan het oriënteren op wat betaalbare KVV.
Mijn RR reu van 6 mnd heeft vanaf dag 1 op Carnibest gestaan, vanaf 9 weken n 6 weken op Orijen maar omdat dat niet beviel ( diaree en ruften )  overgegaan 4 weken op FarmFood. Ook dat was geen succes ( constant HONGER!! ) dus nu weer terug op Carnibest. Maar nu viel mijn oog op Degadog,een stuk goedkoperals Carnibest.
Is er iemand die ervaring heeft met deze voeding??
Ik hoop dat zij mij willen laten weten wat hun ervaringen zijn.
Alvast heel erg bedankt  :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2878267
Welkom!

Volgens mij is die kvv zo onbekend dat zelfs Google het niet kan vinden  :biggrin2:
Of bedoel je toevallig Degomeat? Of iets anders?
Mij zegt degadog echt helemaal niks...
Door dre
#2878608
Degomeat bevalt mij goed.

Zelf ben ik toch op zoek naar een ander merk, voor Juno is het botpercentage op de langere termijn te hoog.
Door Stef1918
#2879923
Welkom, degomeat is prima kvv, grrot assortiment, ziet er altijd keurig uit een ook de barf hapjes zijn dik in orde, mijn rottweilerpup krijgt het nu bijna zes maanden degomeat, is ook afgespeend op carnibest wat hij trouwens ook nog krijgt, lekker veel afwisselen, vinden ze lekker. Hier geen problemen met de ontlasting.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2879925
Degomeat heeft enkelvoudige en complete mixen.
Als je veel diersoorten afwisseld hoef je de compleet niet te nemen.
Als je veel vriezer ruimte heb of evt een oproep hier doet om minstens 5 soorten te delen kan je eens bij best4dogs kijken.
Is van dezelfde eigenaar ook dezelfde kvv maar omdat je dan in groot inkoopt een stuk voordeliger.
Mijn katten eten het ook, alleen krijgen die er iedere dag wat orgaan of spiervlees bij omdat het botgehalte iets te hoog is voor hun ;)
Door Hakuna Matata
#2881695
:) Thanxxx voor al jullie info.
Heb inmiddels Deomeat besteld, compleet en puppy HE om mee te starten.
Daarna ga ik denk ik wisselen met soorten.
Ben erg benieuwd  ::)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2884320
Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw :D! Ik ben Cindy, getrouwd, 2 dochters, een heleboel huisdieren zoals vissen, 2 gerbils (en er komen begin april nog 2 bij) en natuurlijk niet te vergeten een ruwharige teckel van bijna 2 jaar Appie genaamd.......
Voor we Appie hadden, hebben we ons georiënteerd op het eten van een teckel en we waren er al meteen uit, dat ie KVV zou krijgen...... Nu is dat merk hier in de buurt maar bij 2 supers te krijgen en het assortiment is erg weinig...... We lopen zeker 2 tot bijna bijna 3 uur met hem, waardoor hij niet genoeg heeft aan de 160 gr vlees. Dus toen zijn we een bakje Smuldier van 400 gr gaan verdelen over 2 dagen met een eigen gemaakt prakje groente (30 gr p.d.). Ik wilde een beetje variëren met Appie's eten, dus 1x in de 2 weken haalde ik bij de dierenwinkel een rol (naturis), makreel of konijn of zalm. Maar best prijzig, vandaar maar 1x in de 2 weken.... Ook krijgt hij elke zondag een rauw eitje en af en toe een haring (zonder uitjes natuurlijk ;)) en afven toe een klein teentje knoflook......

Nu ben ik vorige week gaan zoeken naar ander kvv, rond de prijs van Smuldier. Ik kwam bij Degomeat uit, maar de verzendkosten liggen hoog (vind ik) en we hebben niet zoveel vriezerruimte. Via het teckelforum, waar ik op zit, kwam ik bij Lotgering uit en gezocht en vlakbij iemand die Lotgering heeft via zn website..... Oké, besteld, 21 rollen (zat aanbieding bij), maar...... Paste niet in de vriezer (is goedgekomen, hoor).  Snij ik gister de 1ste rol open en kom ik een klein stukje blauw plastic tegen  :(.........
Ook vertelde iemand over deze site, dus gaan kijken en ik zie dat er mensen zijn die redelijk in de buurt wonen (Leidschenveen, waar ik woon, Zoetermeer, Rijswijk)......
Heb ondertussen veel gelezen hier, maar het is zoveel, dat ik even door het bos de bomen niet meer zie.....
Ik wilde dus eigenlijk bij Degomeat bestellen, enkelvoudige rollen, 4 tot 5 verschilende vleessoorten, voor ongeveer een maand (past anders niet in de vriezer, vandaar dat ik niet kan barfen en we hebben maar 1 hondje) om toch aan de benodigde voedings stoffen te komen en evt kippennekjes (of vleugeltjes, want nekjes heeft ie al vaker gehad, ook eendennek en vindt ie heerlijk)....
Kan dat, 4 tot 5 versch rollen per maand en als aanvulling kipnekjes ofzo? Wil evt groenteprakjes wel zelf maken......

Thanks alvast!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2884346
Welkom :)
Zou eerst je lotgering opmaken.
En ja alle waar naar zijn geld ;)
Maar degomeat 5 verschillende smaken kan natuurlijk zou alleen dan de rollen al in porties snijden ,dan kan je iedere dag andere smaak geven ;)
Als je de variante met bot heb zou ik er niet  te vaak kipennek bij geven het botgehalte is voor de meeste honden al vrij oog.
Kan je wel oplossen door bv een stukje spiervlees er bij te geven. bv de kalkoenfilet ;)
Kijk of je met iemand kan mee bestellen dat scheelt bezorgkosten. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door