Welke niet-vlees ingredienten maken een BARFmenu nou echt compleet?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Sassol
1-ster

Welke niet-vlees ingredienten maken een BARFmenu nou echt compleet?

Berichtdoor Sassol » Ma 10 Feb 2014, 01:29

Ik ben de laatste tijd weer wat kritischer naar m'n menu aan 't kijken, maar dan vooral ook: wat kan er niet missen en hoe kritisch moet je nu eigenlijk zijn? (Het vleesgedeelte zit goed, ik let er op dat ik wissel in diersoorten en vooral ook variatie in organen)
Zo krijgt mijn hond geen algen, alfalfa of hele uitgebreide groentemix op regelmatige basis.

Wel krijgt hij:
Lupoderm (omega 3-6-9 olie)
Eitjes
Restjes groente/fruit, maar niet elke dag.
Knoflook, met mate

Soms een blikje zalm
Luposan Krauterkraft 30, als ik hem een boost wil geven.
Soms wat yoghurt.

Mijn vraag is dus: is mijn menu compleet, of mist er echt iets?
Lizzy
Moderator

Re: Welke niet-vlees ingredienten maken een BARFmenu nou echt compleet?

Berichtdoor Lizzy » Ma 10 Feb 2014, 10:13

Sassol schreef:Ik ben de laatste tijd weer wat kritischer naar m'n menu aan 't kijken, maar dan vooral ook: wat kan er niet missen en hoe kritisch moet je nu eigenlijk zijn? (Het vleesgedeelte zit goed, ik let er op dat ik wissel in diersoorten en vooral ook variatie in organen)
Zo krijgt mijn hond geen algen, alfalfa of hele uitgebreide groentemix op regelmatige basis.

Wel krijgt hij:
Lupoderm (omega 3-6-9 olie)
Eitjes
Restjes groente/fruit, maar niet elke dag.
Knoflook, met mate

Soms een blikje zalm
Luposan Krauterkraft 30, als ik hem een boost wil geven.
Soms wat yoghurt.

Mijn vraag is dus: is mijn menu compleet, of mist er echt iets?

Ik ben zelf geen voorstander van het toevoegen van omega 3-6-9. In het menu zit al genoeg omega 6. Er zijn geen aanwijzingen dat een hond iets kan met omega 9. Blijft er omega 3 over.

Luposan Krauterkraft 30 ken ik niet.

En of je menu compleet is kan ik echt niet zeggen hoor. Het hangt helemaal af van de diersoorten die je voert en de kwaliteit van het vlees dat je geeft.

En jij bent verder de enige die kan bepalen hoe je hond eruit ziet, hoe zijn conditie is, etc.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”