groente mix

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

groente mix

Berichtdoor Barfplaats

ingridcoevert
1-ster

groente mix

Berichtdoor ingridcoevert » Wo 05 Feb 2014, 08:31

ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie het doen met de groentemix. stellen jullie dat apart samen of eet de hond mee 'met de pot'
en als je het samenstelt ben ik erg benieuwd hoe jullie afwisselen....we willen geen tekorten natuurlijk :D
Lizzy
Moderator

Re: groente mix

Berichtdoor Lizzy » Wo 05 Feb 2014, 08:33

Ik maak mix voor de honden. Van rauwe groenten. In de champion juicer.

Ik neem ongeveer 10 tot 15 verschillende groentes, die pers ik uit, dat gaat in bakjes en die gaan de vriezer in. Ik maak nooit meer dan voor een week of 2 a 3.

Zie de reportage: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 05 Feb 2014, 09:01

Ik maak groentenmixjes voor de honden, dus ze eten niet mee uit mijn 'potje'. Dat is vooral omdat ik dit makkelijker vind, wat ik zelf eet is immers lang niet altijd geschikt voor de hond. Ik bereid/maal ca. 10 soorten groenten rauw in een sapcentrifuge (de goedkoopste, kostte een paar tientjes) en voeg daarna sap & drap samen.
Ik maak voor ca. 3, maximaal 4, weken groentenmix. Na 4 weken gaan de vitaminen van rauw bevroren groenten namelijk geleidelijk afnemen. Ik heb 3 honden, ze eten 10% groenten en er gaat dus per dag pakweg 250 gram doorheen. Ik vries dat in in diepvrieszakjes, maar hoop - vanwege het milieu - nog eens vierkante diepvriesbakjes op de kop te tikken van de juiste maat.
Tijdens vakantie geef ik gekookte groenten, dat vind ik onder die omstandigheden het makkelijkst. Ook dan eten ze niet uit mijn potje eme, maar kook ik dagelijks (kort, net gaar) wat groenten voor hen. Ze hebben dan iets minder variatie (afgelopen november wortel, pompoen, spinazie, broccoli, rode bietjes en knolselder) maar wat mij betreft voor die weken.
Lucie110
5-sterren

Berichtdoor Lucie110 » Wo 05 Feb 2014, 19:06

Ik maak groentemix met behulp van een keukenmachine de Braun combimax 650 om precies te zijn.
In mijn laatste mixje zit andijvie, witlof, zoete bataat, rode biet, wortel, alfalfa, broccoli, pompoen en wat teentjes knoflook.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Wo 05 Feb 2014, 19:42

Ik maak groentenmix met de sapcentrifuge van phlip. Werkt prima.
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Wo 05 Feb 2014, 21:25

Shanti krijgt wat wij als restjes overhouden van de groenten en als dat weinig is maal ik er nog wat groenten bij. Zo maak ik voor 1-3 weken groentemix per keer. Meestal zitten er dan zo'n 4-5 soorten groenten in een mix en soms wat walnoten en andere dingen. Zo heb ik gister rode kool, wortel, paprika, knoflook, walnoten en kokosolie gemalen en een paar dagen terug had ze gekookte doperwten.
Ik maal het gewoon in onze keukenmachine, die bestaat uit een grote en een kleine maalbak en in de kleine word het erg fijn gemalen.
wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Wo 05 Feb 2014, 22:13

Ik maak niet speciaal een groentemix. Hier krijgen ze restjes groenten. En daarnaast krijgen ze ook af en toe wat noten en/of chlorella of zeewier zodat ik zeker weet dat ze alle vitaminen en mineralen binnen krijgen. En af en toe een rauw eitje..
Laatst gewijzigd door wijkje op Wo 05 Feb 2014, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”