Kopvlees

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kopvlees

Berichtdoor Barfplaats

Binkeman
1-ster

Kopvlees

Berichtdoor Binkeman » Vr 31 Jan 2014, 13:50

Hallo, ik ben nieuw in snackland en heb mijn eerste probeersels nu aanstaan. Eigenlijk vanaf dinsdag en vanmorgen kon ik het nog indrukken. (niet veel, maar toch). Er zit kalfskopstuk in. Vanavond zit het er dus 3 dagen in. Mijn vraag is kan ik het dan gewoon geven? Wanneer is het goed? Moet het dan echt keihard zijn?
Morgen ga ik gansvlees halen en wil dat dan gaan drogen.
Dan zal ik het ook dunner snijden, dat zal ook helpen. Het vlees dat er nu in zit is zo'n 2 cm dik in het midden van het stuk.
Mijn bedoeling is om echt knaagsels te maken. Anders besteld ik bij Zooplus runderlippen, - neuzen en bullepees.
Anne in Duitsland
5-sterren

Re: Kopvlees

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 31 Jan 2014, 14:39

Hoe hard of zacht het moet zijn, is helemaal jouw keus! Hoe harder, des te langer doet een hond erover, althans bij zulke dikke lappen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat kalfskopstuk is en hoe dat eruitziet, maar het klinkt alsof het een lekkere taaie snack oplevert. :D

Het enige waar je op moet letten is dat als je het niet door en door droogt, je het niet buiten de vriezer kunt bewaren. Door restvocht kan de boel gaan verschimmelen. Dus als het voor meteen geven is: dan hoeft het niet kurkdroog te zijn, maar als je het wilt bewaren, dan wel - of je moet het dus gedroogd terugstoppen in de vriezer. Doe ik sowieso ook altijd met alles wat ik in grote hoeveelheden droog; je weet immers nooit of het echt allemaal kurk is, en ik heb al een paar keer meegemaakt dat het begon te schimmelen.
Binkeman
1-ster

Berichtdoor Binkeman » Vr 31 Jan 2014, 17:32

Oke, bedankt. Ik heb het app net uit gezet. Het is hier zo op, een paar dagen. Moet ik het dan ook invriezen?