Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#2863237
Even een vraag over Ollie onze bijna 12 jaar oude Cavalier King Charles Spaniel.
De afgelopen tijd kwam het wel eens voor dat Ollie last had met zijn ontlasting. Volgens mij komt dit omdat zijn achterhand wat slapper wordt en hij daarom niet zo goed meer kan persen.
Vanmorgen had hij eerst ontlasting, maar het laaste beetje wilde niet meer lukken. Omdat hij in paniek raakte ben ik naar de dierenarts geweest en daar heeft hij een klisma gekregen om de rest kwijt te raken.
Zou ik hem meer spiervlees moeten geven, om zijn ontlasting wat zachter te maken?

Marjan v.d. Heuvel
Door Lizzy
#2863238
Ja, ik weet niet wat je nu geeft maar als dat BARF is: dan kun je het botpercentage omlaag doen en in plaats van vleesbot meer spiervlees geven. Afhankelijk van hoeveel orgaanvlees je geeft, kun je dat ook iets ophogen. En bladgroenten, dat werkt ook laxerend. Rauw ei ook. En wat olijfolie/visolie ook.
Door M. v.d. Heuvel
#2863250
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. Ollie krijgt Barf + elke dag groentemix. Ik zal proberen het botpercentage te verlagen en de rest wat te verhogen. Aan welke verhouding moet ik dan denken?
Door Lizzy
#2863260
M. v.d. Heuvel schreef: Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. Ollie krijgt Barf + elke dag groentemix. Ik zal proberen het botpercentage te verlagen en de rest wat te verhogen. Aan welke verhouding moet ik dan denken?
Bijvoorbeeld 30% a 40% vleesbot, 20% orgaanvlees (waarvan de helft pens), 15% groenten en de rest spiervlees. Dan 2 keer per week een rauw eitje en 2 keer per week een rauw vet visje.
Door smulpaap
#2863347
Ik denk ook dat je het botpercentage wel wat omlaag kan doen . En idd meer spiervlees voeren plus  de groenten enz
Wat hier met mijn ruim 12 jarige dame ook goed gaat .... zacht(er) vleesbot en dagelijks gelijkmatig voeren
Door smulpaap
#2863354
Kijk dit bv ..... billetjes , of dik bevleesde bouten van konijn bv . Dat gaat met haar perfect

Afbeelding
Door rosmin
#2863457
Wat eventueel ook nog kan is het dagelijks geven van wat lactulose, dit maakt de ontlasting wat zachter
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door