Walnoten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Walnoten

Berichtdoor Barfplaats

Marieke23
1-ster

Walnoten

Berichtdoor Marieke23 » Zo 19 Jan 2014, 21:53

Dag allemaal,

Alweer een poos geleden dat ik mijn neus hier (actief) heb laten zien, ik ben toch meer van het stille meelezen geloof ik. Even voor wie ik nog niet ken, ik ben Marieke en ik heb 'n Australian Labradoodle van iets meer dan 1 jaar oud. Ze zit al vanaf ze bij mij is op de KVV (eerst Natudog, toen Barfmenu en nu 'n mix van die laatste met Degomeat) en ik vind het 'n leuke bezigheidstherapie om de vleeshapjes aan te vullen met groentemix en sinds een poosje ook wat nootjes.

Nu kan ik er echter niet 100% wijs uit worden of walnoten in het bijzonder nu goed of slecht zijn voor een hond. Ik haal mijn noten sowieso allemaal ongebrand/ongezouten op de notenkraam op de markt en controleer 't hele boeltje voor het mixen op vreemde plekjes en eventuele schimmeltjes etc.

In het mixje dat ik maak zit o.a. dus walnoot, maar nu kwam ik zojuist weer ergens 'n afbeelding tegen met giftig eten voor de hond en daar stond de walnoot toch wel weer op. Brengt mij weer aan het twijfelen, dus vandaar mijn topic.

Kan iemand mij met zekerheid vertellen of de walnoot goed of slecht is?
Anne in Duitsland
5-sterren

Re: Walnoten

Berichtdoor Anne in Duitsland » Ma 20 Jan 2014, 11:36

Walnoten kun je prima geven. Er bestaan inderdaad lijstjes met de meest absurde "levensgevaarlijke" voedingsmiddelen voor honden, maar wat de noten betreft, is alleen de macadamia een no-no.

De walnoten moeten wel gepeld zijn. De groene huid die om de schil zit (zoals de noot aan de boom hangt, zeg maar) is wel giftig, maar de noot zelf (dus die hersenvormige dingen binnen in de harde schil) is goed en gezond! Hier krijgen ze regelmatig gemalen walnoten door hun groentemix, en een walnootje uit het vuistje is ook niet te versmaden! :biggrin2:
Marieke23
1-ster

Berichtdoor Marieke23 » Ma 20 Jan 2014, 12:08

Hartstikke bedankt voor zo'n snelle reactie :) Ik kon me er al zo weinig bij voorstellen, want volgens mij lees ik inderdaad vaker dat er walnootjes door de notenmix gaan. Ik ga rustig verder met 't voeren van de lekkere hersentjes en de macadamia's blijven we keurig weren  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”