Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
Lizzy
Moderator

Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 08:44

Mijn handen barsten inmiddels weer uit elkaar van de kloven. En echt dat mijn alternatieve handcremetjes daar niet afdoende voor helpen.... Maar goed, ik dacht even kritisch te kijken naar afwasmiddel enzo, op het ingredient Sodium Laureth Sulfate. En zo kom ik toevallig op de Ecover website terecht, kijk ik naar de ingredienten van de handzeep, zit daar gewoon Sodium Laureth Sulfate in! En in de douchegel. En in het afwasmiddel :-X. Dat verbaast me dan, dat zo'n merk zo'n ingredient in z'n producten stopt :-\

Inmiddels Sonett afwasmiddel gekocht en maar een gewoon stuk plantaardige olijfoliezeep voor in de keuken :-\. Maar echt blij wordt je daar niet van. Buiten Sonett handzeep (die toch wel erg duur is), weten jullie andere merken (in een flesje + pompje want dat is in de keuken toch wel handiger) die goedkoper zijn, zonder Sodium Laureth Sulfate?
henneke
5-sterren

Re: Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

Berichtdoor henneke » Vr 10 Jan 2014, 08:53

Afwassen en soppen met handschoenen aan , dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing .
Dat stofje heb ik nog nooit van gehoord dus daar kan ik niks over zeggen .
ellenned
4-sterren

Berichtdoor ellenned » Vr 10 Jan 2014, 08:58

Ken je de site www.wasnoot.nl? Ik weet niet of ze datgene verkopen wat jij zoekt maar ze zijn zeer bereid om mee te denken en informatie voor je in te winnen is mijn ervaring. Misschien heb je hier iets aan?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 09:02

henneke schreef:Afwassen en soppen met handschoenen aan , dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing .
Dat stofje heb ik nog nooit van gehoord dus daar kan ik niks over zeggen .

Ja, dat kan ik dus niet, soppen met handschoenen aan. Vandaar zeep zonder SLS.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 09:03

ellenned schreef:Ken je de site http://www.wasnoot.nl? Ik weet niet of ze datgene verkopen wat jij zoekt maar ze zijn zeer bereid om mee te denken en informatie voor je in te winnen is mijn ervaring. Misschien heb je hier iets aan?

Ik ga kijken, dank je.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 10 Jan 2014, 09:26

Oo  :-X ik heb ook ecover, net neiuwe handzeep. En last van scheuren in mijn handen, chips zeg, dacht dat ik iets goed pakte. En ja ik vind met handschoenen poetsen en dergelijke ook echt niet fijn werken, maar doe het wel als het heel erg is.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 10 Jan 2014, 09:27

Sodium Coco sulfate zit in m'n Duitse handzeep. Is dat hetzelfde?
Michelle Vrolijk
4-sterren

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Vr 10 Jan 2014, 09:29

Ik koop al jaren bij de bio-winkel bijna al mijn eten, drinken en huishoudelijke artikelen. Precies om die reden.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 09:33

MarijeEnBoomer schreef:Sodium Coco sulfate zit in m'n Duitse handzeep. Is dat hetzelfde?

Nope.

Sodium coco sulfate is een milde tenside gemaakt van plantaardig laurinezuur
(uit natuurlijk kokosvet) en natrium. Chemisch gezien is het inderdaad dezelfde familie, beide zijn producten uit kokosvetzuur welke gesulfateerd worden om zo een oppervlakte actieve wasstof te vormen. Er is echter een groot verschil in agressiviteit.

Het verschil tussen SLS en Sodium Coco sulfaat is een ook kwestie van zuiverheid. Kokosolie bestaat uit een groot aantal vetzuren. Om Sodium Coco sulfaat te maken gebruikt de fabrikant een mengsel van deze vetzuren, laat het dan reageren met sulfur en vervolgens met zout. Het uiteindelijke product is een stuk milder dan SLS, welke lauryl alcohol gebruikt als basis. Ook bevat Sodium Coco Sulfaat geen kankerverwekkende bijproducten zoals dioxaan, in tegenstelling tot SLS.

Het is biologisch afbreekbaar en geproduceerd naar de richtlijnen van natuurcosmetica. 
Vanwege zijn goede waseigenschappen heeft elke oppervlakte-actieve stof wel een zekere "agressie", maar het is belangrijk in dit kader niet te focussen op een enkel ingrediënt maar te kijken naar de totale formule.
De concentratie van sodium coco sulfate in de producten van Lavera is tussen de 1 en 4 % Andere actieve stoffen als aloë vera verzachten bovendien de agressiviteit ervan."
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 09:34

Michelle Vrolijk schreef:Ik koop al jaren bij de bio-winkel bijna al mijn eten, drinken en huishoudelijke artikelen. Precies om die reden.

En waar koop je Ecover? Juist, bij de bio-winkel. En wat zit er in? SLS. Dus die vlieger gaat helaas niet op.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 10 Jan 2014, 09:36

Lizzy schreef:Nope.

Sodium coco sulfate is een milde tenside gemaakt van plantaardig laurinezuur
(uit natuurlijk kokosvet) en natrium. Chemisch gezien is het inderdaad dezelfde familie, beide zijn producten uit kokosvetzuur welke gesulfateerd worden om zo een oppervlakte actieve wasstof te vormen. Er is echter een groot verschil in agressiviteit.

Het verschil tussen SLS en Sodium Coco sulfaat is een ook kwestie van zuiverheid. Kokosolie bestaat uit een groot aantal vetzuren. Om Sodium Coco sulfaat te maken gebruikt de fabrikant een mengsel van deze vetzuren, laat het dan reageren met sulfur en vervolgens met zout. Het uiteindelijke product is een stuk milder dan SLS, welke lauryl alcohol gebruikt als basis. Ook bevat Sodium Coco Sulfaat geen kankerverwekkende bijproducten zoals dioxaan, in tegenstelling tot SLS.

Het is biologisch afbreekbaar en geproduceerd naar de richtlijnen van natuurcosmetica. 
Vanwege zijn goede waseigenschappen heeft elke oppervlakte-actieve stof wel een zekere "agressie", maar het is belangrijk in dit kader niet te focussen op een enkel ingrediënt maar te kijken naar de totale formule.
De concentratie van sodium coco sulfate in de producten van Lavera is tussen de 1 en 4 % Andere actieve stoffen als aloë vera verzachten bovendien de agressiviteit ervan."

Check straks maar de verdere ingrediënten!
Ik ga volgende week toch dan neem ik gewoon een lading mee voor je!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Jan 2014, 09:42

MarijeEnBoomer schreef:Check straks maar de verdere ingrediënten!
Ik ga volgende week toch dan neem ik gewoon een lading mee voor je!

Weet jij hoe duur die is? (vroeg de krent :biggrin2:). Als ie niet te duur is, zou ik heul blij wezen!
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 10 Jan 2014, 09:44

Lizzy schreef:Weet jij hoe duur die is? (vroeg de krent :biggrin2:). Als ie niet te duur is, zou ik heul blij wezen!

Niet zo duur... Ik ga eens kijken of ik het online kan vinden!
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 10 Jan 2014, 09:50

Ik kan het niet vinden online.
Straks eerst maar eens kijken of het door jou keuring komt!
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Vr 10 Jan 2014, 09:52

Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”