Honden zo gezond mogelijk te eten geven in het buitenland

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Jacqueline b
1-ster

Honden zo gezond mogelijk te eten geven in het buitenland

Berichtdoor Jacqueline b » Do 09 Jan 2014, 16:14

Beste mensen,

Ik geef momenteel mijn 3 honden in de ochtend KVV en in de avond een goede brok zonder granen.
Ik ga miv april verhuizen naar Roemenië met mijn honden (ja ik weet het, dat is heel gek!). Daar zijn nog 2 honden, dus in totaal hebben we er 5 honden, 3 Roemeentjes en 2 Griekjes.
Ik loop te piekeren hoe ik het moet doen met het hondenvoer, en heb me hier aangemeld om me in te lezen.
Je zou zeggen dat er in Roemenië nog volop zelf geslacht wordt en er dus genoeg te krijgen is voor de honden. Ja en nee, want de mensen op het platteland zijn gewend alles van het beest te gebruiken, zelfs van de maag maken ze nog soep.
Veel van hun eigen honden krijgen erg schraal te eten, beschimmeld brood enzo of eten met de pot mee. Je ziet wel de opkomst van de hondenbrokken. Voor plattelandsbewoners is het een enorme upgrade als ze dat hun hond geven. Maar voor mij is het rotzooi. De honden die daar al zijn krijgen nu groene en rode brokken, de ene hond lust het nauwelijks, de andere hond wel, maar hun ontlasting is waardeloos.
Nou heb ik dus altijd KVV gegeven omdat ik bepaald geen keukenprinsesje ben, niet voor mens en ook niet voor dier, ik ben er te gemakzuchtig in, en ben dus ook niet op zoek naar halsbrekende en ingewikkelde dingen. Als ik de tips hier door lees slaat de schrik al om het hart. Maar ik wil ook niet klakkeloos maar wat doen en mijn dieren met tekorten opzadelen.
Dus, wat zijn jullie ideeën?
Angelique
5-sterren

Re: Honden zo gezond mogelijk te eten geven in het buitenland

Berichtdoor Angelique » Do 09 Jan 2014, 17:55

MIjn idee is dus om eens rustig de barf beginnersdocumentatie te lezen en dan zul je zien dat het eigenlijk allemaal wel meevalt met de moeiljkheidsgraad. Wij zijn geen van allen raketgeleerden en toch weten een heel groot aantal hier hun honden al jaren gezond te voeren met een barfmenu.

Wat een onderneming  :o :o  LIjkt me bij uitstek lastig om daar aan goed of redelijk barfmateriaal te komen. Denk dat daar je eerste opdracht ligt. Kijken of het uberhaupt mogelijk is om aan grondstoffen te komen.
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Do 09 Jan 2014, 18:41

Als de mensen in Roemenië zelf slachten, is het dan niet mogelijk tegen betaling bij buren een heel geslacht dier af te nemen? Of anders bij de slager barfonderdelen te kopen?
Ik kan me goed voorstellen dat in Roemenië de prijzen voor vers vlees lager zijn als in dit deel van Europa.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Do 09 Jan 2014, 18:56

Ik zou de komende maanden hier barf geven zodat je weet hoe het gaat en moet, zonder dat het aan materiaal komen heel lastig is. Dan kun je daar wat beter inschatten wat geschikt is en wat niet. Heel veel succes!
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 09 Jan 2014, 21:22

Probeer eens te zoeken via Facebook op ''Barf''....er zijn on-line Barf bedrijven ook in Slovenie, Rusland en nog een ander land ergens daar. Ik kreeg er regelmatig berichten over. Misschien dat deze bedrijven je het een en ander kunnen leveren, of misschien is er ook wel eentje in Roemenie.
Succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”