Eigenwijze kitten .. dus vraagje of dit voer niet te slecht is

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Shera
3-sterren

Eigenwijze kitten .. dus vraagje of dit voer niet te slecht is

Berichtdoor Shera » Wo 08 Jan 2014, 15:30

Wij hebben sinds paar weken een kitten van ongeveer 4 maand.
Hij was gevonden op straat en is ws gedumpt omdat hij ws een hersenvliesontsteking heeft gehad.
Hij is bijna helemaal doof, heeft een dode hoek qua zien , zijn evenwichtsorgaan werk niet zoals het zou moeten en nog wat meer dingetjes. Dit door littekenweefsel op zijn hersentjes ws.

Na een de eerste week ziek zijn en slecht tot niet eten begon hij goed te eten, dus toen wilde we hem op kvv zetten.
Nou dat ging dus geweldig. Langzaam over gezet en hij snoepte zowaar tussen het blikvoervlees de versstukjes eruit, dus daarna meteen op vers.
Heerlijk vond hij het .... tot een dag of 3. Toen wilde hij niet meer.

Konijn van de hond gegeven .... dat vond die 3 dagen weer lekker en toen wilde hij die ook niet meer. Hij wil gewoon niet elke dag hetzelfde en alles moet ook supervers zijn. 's Morgens uit de diepvries dan eet meneer het heus 's avonds niet meer hahaha Zo ook met blikjes.
Weer blik gegeven en brok want hij heeft al achterstand dus hij moet gewoon eten en dat eet hij toch een stuk beter dan vers. Brokken raakt die niet op uitgekeken, blik en vers wissel ik  nu af maar blik eet hij beter.

Dat gaat dus helemaal goed.Eet met smaak en is goed aangekomen. Ziet er prachtig uit, glimmende huid, prachtig.
Hij ontwikkeld zich verder ook verbazend goed. Loopt stabieler en voelt zich hier helemaal gelukkig met 3 honden en 2 mensen onder zijn poezeduimpje.

Nu wil ik dus maar wachten met helemaal overzetten tot hij volgroeid is en dus brokken en natvoer erbij geven en ondertussen vers blijven proberen natuurlijk. Hopen dat ik  ik een smaak vind die hij onweerstaanbeer vind.
Maar ik wil wel een merk blik en brokken die nog een beetje gezond zijn.
Nu dacht ik aan Almo Nature en Applaws als natvoer en Acana als brok.

Zijn dit idd goede merken om deze tijd te overbruggen.
koekje
Moderator

Re: Eigenwijze kitten .. dus vraagje of dit voer niet te slecht is

Berichtdoor koekje » Wo 08 Jan 2014, 15:42

Arm kittentje! Maar fijn dat hij zo goed opknapt en het bij jullie zo naar zijn zin heeft  :)

Barfplaats is een forum voor verse rauwe voeding voor hond en kat en daar horen geen brokken en blikjes bij. Daarom zal daar geen advies over gegeven worden en gaat dit topic verder op slot.

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”