Rabies enting, wat is wijsheid ?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Vr 03 Jan 2014, 21:49

Daan zijn rabiës enting vervalt 20 januari.
Wat is nu wijsheid, voor de 20e een nieuwe rabiës enting of pas als we weer naar het buitenland gaan ?

Maw, is de enting anders als je die binnen de vervaltermijn van 3 jaar doet, of maakt dat niets uit ?
Juul
5-sterren

Re: Rabies enting, wat is wijsheid ?

Berichtdoor Juul » Vr 03 Jan 2014, 21:53

Er geld na de enting een wachttijd van iig 21 dagen voor de meeste landen volgens mij. Kijk even op licg. http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Vr 03 Jan 2014, 21:58

Voor de 1x per drie jaar zou ik em gewoon op tijd doen.
Berna
4-sterren

Berichtdoor Berna » Za 04 Jan 2014, 08:38

Als regelmatig naar het buitenland gaat, waar het vaak verplicht is, dan zou ik het bij houden. Met een paar maanden larer vaccineren bereik je niks.
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Za 04 Jan 2014, 10:59

Berna schreef:Als regelmatig naar het buitenland gaat, waar het vaak verplicht is, dan zou ik het bij houden. Met een paar maanden larer vaccineren bereik je niks.

Is ook zo, dan laat ik de afspraak voor dinsdag maar gewoon staan
Bedankt voor de reacties :-*
1eboa
4-sterren

Berichtdoor 1eboa » Za 04 Jan 2014, 12:41

Hier zijn ook 2 honden weer aan de beurt voor de rabiës, ik ben nu al zenuwachtig want eentje werd 3 jaar geleden niet lekker na de vaccinatie. We gaan veel naar het buitenland en het moet dus wel. :-[
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Za 04 Jan 2014, 14:58

Monique77 schreef:Daan zijn rabiës enting vervalt 20 januari.
Wat is nu wijsheid, voor de 20e een nieuwe rabiës enting of pas als we weer naar het buitenland gaan ?

Maw, is de enting anders als je die binnen de vervaltermijn van 3 jaar doet, of maakt dat niets uit ?
Het zou voor mij afhankelijk zijn van wanneer je weer de grens over wilt met de honden. Als het gaat om een maand uitstel zou ik er geen punt van maken, maar als je bijv. pas tegen augustus weer met ze naar het buitenland wilt gaan, dan zou ik dat half jaar uitstel zeker pakken. Eens per 3 jaar of eens per 3,5 jaar vind ik toch weer winst, qua aantal vaccinaties :)
Bij mijn weten hoeft de Rabies niet geboosterd te worden en in dát geval maakt het niet uit of je het laat aansluiten op die 3 jaar of uit stelt.
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Za 04 Jan 2014, 15:55

Parelridder schreef:Het zou voor mij afhankelijk zijn van wanneer je weer de grens over wilt met de honden. Als het gaat om een maand uitstel zou ik er geen punt van maken, maar als je bijv. pas tegen augustus weer met ze naar het buitenland wilt gaan, dan zou ik dat half jaar uitstel zeker pakken. Eens per 3 jaar of eens per 3,5 jaar vind ik toch weer winst, qua aantal vaccinaties :)
Bij mijn weten hoeft de Rabies niet geboosterd te worden en in dát geval maakt het niet uit of je het laat aansluiten op die 3 jaar of uit stelt.

Het ligt een beetje aan andere omstandigheden of wij in maart de grens over gaan, of pas volgend jaar (met de honden)
Dus ik denk dat ik dat even afwacht, want jij hebt ook wel een punt (dat je geen booster nodig hebt) dus elk half jaar dat ik het kan uitstellen is beter voor zijn lichaam

Ik was de term booster even kwijt :)
1eboa
4-sterren

Berichtdoor 1eboa » Di 07 Jan 2014, 11:25

Om een startlicentie te verlengen voor het hondenrennen, is de rabiës enting verplicht, heeft dus niets met naar het buitenland gaan te maken.
Wij rennen veel in Duitsland, daar wordt op iedere wedstrijd de geldigheid gecontroleerd en er wordt niet gekeken naar de andere vaccinaties
gr Boa
Elvira
5-sterren

Berichtdoor Elvira » Wo 08 Jan 2014, 22:41

houdt er wel rekening mee dat je niet pre4cies 3 weken voordat je de grens over gaat plant om te enten, want is de hond dan ziek, dan zit je te laat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”