kokosolie om af te vallen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Vr 03 Jan 2014, 10:29

Ons teefje moet echt wat gewicht kwijt, maar ze is zo geobsedeerd door eten  :(. Hoe minder ik haar geef, hoe meer ze op zoek is naar alles wat biologisch afbreekbaar is tijdens het wandelen  :'(. Ik probeer haar nu al een vol gevoel te geven met calorie-arm eten.

Nu las ik in een ander topic dat kokosolie het afvallen zou bevorderen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee bij de hond of meer uitleg?

In andere topics las ik dat meerdere mensen hier kokosolie geven aan de hond. Welke effecten merken jullie hiervan bij ze? Saartje heeft vaak enorme jeuk en verhaart enorm. Ik las dat kokosolie dit mogelijk ook zou kunnen verbeteren, klopt dat?
Lizzy
Moderator

Re: kokosolie om af te vallen

Berichtdoor Lizzy » Vr 03 Jan 2014, 18:50

Kokosolie kan serieus een positieve bijdrage leveren! Ik zou het zeker proberen, 1 a 2 eetlepels per dag (beginnen met 1, even kijken hoe dat met de ontlasting gaat).
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Vr 03 Jan 2014, 19:44

Wat meer groente, wat meer pens. Maar misschien had je hier al aan gedacht.
Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Vr 03 Jan 2014, 21:36

Ruisje schreef:Wat meer groente, wat meer pens. Maar misschien had je hier al aan gedacht.

Groente doe ik inderdaad al en ik probeer haar dingen te geven voor de vulling van de maag, zoals kale strot en long. Ook probeer ik haar weer meer boekmaag te geven met inhoud voor een vol gevoel.

Lizzy schreef:Kokosolie kan serieus een positieve bijdrage leveren! Ik zou het zeker proberen, 1 a 2 eetlepels per dag (beginnen met 1, even kijken hoe dat met de ontlasting gaat).

Zoveel inderdaad? Ik ben nu aan het beginnen met een theelepel, eens kijken hoe het valt. De introductie van zalmolie heeft helaas voor heel wat diarree gezorgd, dus ik doe nu een beetje voorzichtig.

Lizzy versnelt kokosolie inderdaad het metabolisme? Weet jij misschien hoe kokosolie werkt voor het afvallen? Zijn er misschien mensen die het daadwerkelijk hebben zien gebeuren bij hun hond. Het blijft gevoelsmatig vreemd om meer calorieën te geven, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”