alvleesklier ontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

alvleesklier ontsteking

Berichtdoor Barfplaats

Qwea
4-sterren

alvleesklier ontsteking

Berichtdoor Qwea » Ma 30 Dec 2013, 22:45

Baloe heeft een actue alvleesklier ontsteking. Waarde was >1000. Kwam waarschijnlijk van de lyrica. Daarmee zijn we gestopt.

Nu is de behandeling als volgt : Tramadol voor de pijn en op speciaal voer. Ik zit alleen een beetje zo van, ja en AB oid dan? Nee dat was niet nodig want het was een steriele ontsteking. Oke, maar, zal dan wel aan mij liggen, gaat dan die alvleesklierontsteking wel over?
Laatst gewijzigd door Qwea op Ma 30 Dec 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
sella
5-sterren

Re: alvleesklier ontsteking

Berichtdoor sella » Ma 30 Dec 2013, 23:16

Sterkte. Stuur smulpaap even een berichtje, die heeft er wel ervaring mee, moet ook wel wat berichten van te vinden zijn over haar hondje.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 31 Dec 2013, 06:28

Fjurdy krijgt ook tramadol als het nodig is. Hij heeft een speciaal vetvrij dieet, krijgt minimaal 4x dags te eten. Bij acute pancreatitis is het zelfs beter 8x per dag kleine beetjes te voeren.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 31 Dec 2013, 09:46

sella schreef:Sterkte. Stuur smulpaap even een berichtje, die heeft er wel ervaring mee, moet ook wel wat berichten van te vinden zijn over haar hondje.

Ik heb het idd ook meegemaakt met mijn ruim 14 jarige JRT . Maar in zijn situatie was het snel voorbij . Ons werd al snel verteld dat er binnen 2 weken progressie moest zijn .
Onze hond was doodziek , en bleef doodziek . Van enige vooruitgang ondanks aangepaste voeding , medicatie etc was geen sprake meer .
Er werd in deze dus ook aan kanker gedacht , dit hebben we niet meer laten onderzoeken ( ook op advies van onze d.a ) Het ventje was zo zwak en ziek
Het laatste spuitje was de enigste oplossing . Ik kan je dus verder geen tips geven . Maar wil je wel sterkte wensen .
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 31 Dec 2013, 10:14

Vaak worden ze in de kliniek voor een paar dagen aan het infuus gelegd, zonder te eten. De pancreas krijgt dan rust en hersteld sneller, maar ik weet niet hoe ernstig het is. Eet en drinkt je hond nog? Geeft ie over?
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Di 31 Dec 2013, 12:09

Alvleesklierontsteking moet uit zichzelf genezen, maar is zeer pijnlijk voor de hond, vandaar de morfineachtige meds... waar ze warrig/ rusteloos van kunnen worden..
Vaak is het noodzakelijk om de hond aan het infuus teleggen..
Met voeding, vetvrij, zo fijn mogelijk, en gekookt, kleine porties per keer vele malen per dag...
AB wordt gegeven als er vermoeden is dat de omgeving, maagwand,lever,darmen ontstoken zijn/raken...daar is de AB voor..

Sterkte met de patiënt...
Qwea
4-sterren

Berichtdoor Qwea » Vr 03 Jan 2014, 22:38

tt-tjes schreef:Fjurdy krijgt ook tramadol als het nodig is. Hij heeft een speciaal vetvrij dieet, krijgt minimaal 4x dags te eten. Bij acute pancreatitis is het zelfs beter 8x per dag kleine beetjes te voeren.

De DA zei tegen mij juist enkel de maaltijden geven en dan 2x per dag.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”