Kan volle blaas leiden tot iets wat een toevalletje lijkt??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Buran en Co
5-sterren

Kan volle blaas leiden tot iets wat een toevalletje lijkt??

Berichtdoor Buran en Co » Ma 30 Dec 2013, 22:10

Faydor is nu 14 jaar en 7 maanden oud. Zojuist heeft hij voor de derde keer iets gehad wat lijkt op een toevalletje maar dan wel heel kort. De eerste twee keer was het vanuit zijn slaap. Hij leek heel heftig te dromen, schoppen met zijn poten, veel geluid, wakker worden en meteen zijn blaas helemaal legen. Maar direct daarna is er niet echt meer wat aan de hand. Dus ik dacht nog aan een heftige droom. Maar vanavond was hij wakker, stond op van de bank, klapte omver, zag paar kleine stuiptrekkingen en toen leegde hij zijn blaas weer helemaal. En daarna is het al vrij snel weer kwispelen. Nu liep hij even slecht nadat hij weer overeind kwam maar dat kan door de val gekomen zijn. 

Kan een te volle blaas tot zoiets leiden denken jullie? Ik ga vanaf nu wat extra met hem naar buiten voor de zekerheid. Maar omdat hij zo snel weer ok is, vroeg ik me af of het daardoor kan komen??
eelke
Moderator

Re: Kan volle blaas leiden tot iets wat een toevalletje lijkt??

Berichtdoor eelke » Ma 30 Dec 2013, 22:46

Blaasontsteking wel...
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Ma 30 Dec 2013, 23:11

Ik ben humaan voor een overvolle blaas behandeld en totaal maar dan ook totaal de weg kwijt zijn. Er is toen via de katheter in 4 uur 3 liter afgevoerd :o
Wist niet dat het kon.
En ik had totaal geen spiertonus.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Ma 30 Dec 2013, 23:39

In geval van toevallen (epilepsie) vindt er bijna altijd het ledigen van de blaas plaats. (bij mensen tenminste)
Sterkte met de hond, ik zou wel naar de DA gaan voor een onderzoek.
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Di 31 Dec 2013, 06:52

Ik zou ook in de andere richting denken, een toevalletje met als gevolg een ongecontroleerde blaas.

Een overvolle blaas voelt natuurlijk niet fijn en dan uit een diepe slaap wakkerschieten?? :g:  wie weet?
Buran en Co
5-sterren

Berichtdoor Buran en Co » Di 31 Dec 2013, 11:12

De toevalletjes zijn zo kort, dan hebben we het echt over 10 tot 15 seconden. Vandaar dat ik beetje in richting van die blaas zat te denken. Hij is meteen erna ook echt weer compleet de oude, alsof er niets gebeurd is. Gelukkig natuurlijk maar het blijft schrikken. Hij doet het verder zo geweldig dat je af en toe bijna vergeet hoe stokoud hij is maar dat wordt op zo'n moment overduidelijk.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 31 Dec 2013, 11:17

Is het ook niet het plaatje van erg diep slapen als oude hond en wakker schrikken van hevig vuurwerk ?
En daardoor even ""van het pad af "" ?
Buran en Co
5-sterren

Berichtdoor Buran en Co » Di 31 Dec 2013, 13:02

Paar weken geleden was er nog geen vuurwerk en hij is doof, dus hij reageert compleet niet op vuurwerk. Dus dat kan het niet zijn. Die diepe slaap had er dus mee te maken kunnen hebben maar gisteren kwam hij niet uit een diepe slaap...........  :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”