Engels Bull is verkouden. En nu?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Do 26 Dec 2013, 16:06

Ons tijdelijke, voor onbepaalde tijd logeer Bulletje is verkouden. Het snot loopt uit haar neus. Verder is ze net zo normaal of abnormaal als anders dus niet ziek, zwak of misselijk. Maar die verkoudheid vind ik wel een beetje vervelend voor haar. Ze kucht niet, kan ook normaal ademen maar hoe krijg ik dat snot nu weg? AB zal vast niet gaan helpen.

Iemand ervaring met snottebellen bij een Engels Bullenmeisje?
smulpaap
5-sterren

Re: Engels Bull is verkouden. En nu?

Berichtdoor smulpaap » Do 26 Dec 2013, 16:31

Ik heb twee Bullen maar die zijn nooit verkouden . Maar ik weet dat Bullen eigenaren bv Bisolvon gebruiken , dat lost de slijmen op als ze daar teveel last van krijgen .
Verder hangt het denk ik ook van de weerstand en verdere conditie af (voeding etc ) En de conditie als ze niet verkouden is , er zijn Bullen die al erg veel slijmvorming hebben in een normale situatie . Dan is het wel verstandig om iets te gaan doen  . Ademt ze voor een Bull vrij gemakkelijk en is het tot nu toe helder slijm dan kan je het nog even aanzien
Ik zou in elk geval wel even de temp in de gaten houden en zorgen dat ze nu even niet te nat word buiten of teveel afkoelt . En het snot moet natuurlijk niet groen gaan worden
Er is ook een middel van VSM , ook een hoestdrank , maar het lost ook slijmen op

https://www.directapotheek.nl/productde ... ubriek=580
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Do 26 Dec 2013, 16:50

Onze Pierre was vorige winter ook een keertje verkouden en verder niet ziek.
Hij had ook last van een snotneus, gewoon doorzichtig van kleur en niet dik.
Heb toen Nisyleen tabletjes van VSM gegeven en dat heeft goed geholpen.
Beterschap voor bulletje!
Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Do 26 Dec 2013, 18:29

Ah bislovon heb ik in huis dus dat gaat we maar eens proberen. Verder is Lola niet ziek of iets dergelijks en loopt er ook niet de hele tijd snot uit haar neus maar vooral als ze niest. Ze heeft een prima weerstand normaal gesproken en al die keren dat ze bij ons heeft gelogeerd (en dat is veel) is ze nooit ziek geweest. Nu is ze hier al vanaf half oktober en is ze ook overgezet op vers ipv haar normale brokjes omdat dat een stuk makkelijker voeren is met onze eigen honden erbij. Het zou, schiet mij nu te binnen hoor, ook nog met ontgiften te maken kunnen hebben.  Ze heeft even geleden ook last gehad van prut uit haar oogjes maar dat is nu weer over.

Ze ademt vrij soepel voor een Bull denk ik (geen ervaring met bullen verder) maar ze heeft energie voor tien en is ook nooit buiten adem terwijl ze hier gewoon met de dalmaten en bassets mee huppelt in de roedel. Snurken doet ze wel maar dat doen alle bullen dacht ik en heeft ze ook altijd gedaan.

Als de bisolvon niet helpt gaan we de andere middelen proberen. Tot zover, thanks!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 26 Dec 2013, 22:18

Bisolvon is toch voor slijm in de longen?
Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Do 26 Dec 2013, 23:02

Lizzy schreef:Bisolvon is toch voor slijm in de longen?

Ik heb geen flets idee en had het toch ook niet in huis. Ze heeft nu kindernatterman gekregen en druppetjes Echinea nog wat om de weerstand te verhogen. Ze vond het nog lekker ook. Ze had geen koorts dus we gaan nog niet rennen naar de dierenarts.

Zolang ze fit en fris is kijk ik het nog even aan en behandel haar met  de huis tuin en keuken dingen.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Vr 27 Dec 2013, 10:00

Mijn persoonlijke ervaring is dat nysileen tabletjes goed helpen bij neusverkoudheid.  Misschien dat eens proberen?
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Vr 27 Dec 2013, 11:12

En ik zou Eachinea gaan geven om te zorgen dat haar weerstand goed blijft zodat het niet doorslaat !
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 27 Dec 2013, 11:39

Ja Bisolvon is voor de longen , maar soms gebruikt men dit om erger te voorkomen . Dus de slijmen alvast zo goed als mogelijk is op te laten lossen
Of idd kinder nattermann

Nou idd Erna zolang ze niet ziek oogt en gewoon haar ding doet ..... geen zorgen maken
Een Bull die echt last heeft , die doet in zo,n geval niet zoveel meer
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”