Eiwit gehalte: Brok versus KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Di 24 Dec 2013, 16:18

Ik heb een vraagje over het eiwit gehalte dat in brokken zit en in KVV.

Kan je dat eiwit percentage tussen brokken (tast of the wild, orijen, wolfsblut,) vergelijken met het eiwit percentage in KVV?

Of is dat percentage totaal verschillend en niet te vergelijken?

Bv: Bij Tast of the wild, orijen en Wolfsblut zit het eiwit percentage tussen de 18% en de 38% en bij Tinlo paard premium is het eiwit percentage 18.9% (Tinlo paard premium is de smaak met het hoogste eiwit gehalte dat ik zou geven)

Ik vraag dit omdat ik gelezen heb dat een beagle een voeding met een relatief laag eiwit gehalte moet hebben. Dit komt van iemand die al vele jaren ervaring heeft met Beagles.
Maar hier spraken ze over brokken, terwijl de eiwitten in KVV van veel betere kwaliteit zijn.

Voor de toekomstige nieuwe beagle pup zou ik beginnen met KVV van verschillende merken (Alaska, haafsbarf, tinlo) en hiervan zou ik de verschillende smaken gewoon afwisselen en kijken waar hij het goed op doet, om dan later eventueel met een dag of 2 BARF af te wisselen en misschien ooit volledig over te gaan op BARF, maar dat is nu nog geen optie. We hebben geen plaats voor een extra diepvriezer. Onze garage staat op dit moment vol met van alle spullen na het leegmaken van mijn oma haar huis. Maar in de toekomst komt er wel weer extra plaats voor een kleine KVV/BARF diepvriezer.
Lizzy
Moderator

Re: Eiwit gehalte: Brok versus KVV

Berichtdoor Lizzy » Wo 25 Dec 2013, 10:20

Het eiwitgehalte in brok en KVV zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Brok is in droge stof gemeten. Waarom zou een Beagle in hemelsnaam een voer moeten eten met een laag eiwitgehalte?
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Wo 25 Dec 2013, 12:50

Ik heb het gelezen  in een boek over beagles.
Daarin stond dat een beagle een laag eiwitgehalte moet hebben omdat die anders later problemen krijgen met de organen door een hoog eiwit gehalte.
Het was maar een vraag.
Ik heb er bij mijn beagle, die onlangs gestorven is, ook nooit naar gekeken.

Maar nu kwam ik het terug tegen in een boekje over de Beagle.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 25 Dec 2013, 14:25

[quote="miekjevdv"]
Ik heb het gelezen  in een boek over beagles.
Daarin stond dat een beagle een laag eiwitgehalte moet hebben omdat die anders later problemen krijgen met de organen door een hoog eiwit gehalte.
Het was maar een vraag.
Ik heb er bij mijn beagle, die onlangs gestorven is, ook nooit naar gekeken.

Maar nu kwam ik het terug tegen in een boekje over de Beagle.
[/quote]

Ik denk dat een Beagle net als iedere andere hond gebaad is bij de juiste eiwitten. Van hoge kwaliteit. Van dierlijke oorsprong. Dus je kunt gerust KVV en BARF voeren, ik zou uit de buurt blijven van brokken, de meeste hebben een bagger kwaliteit eiwit.
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Wo 25 Dec 2013, 14:38

Ik ga zeker KVV voeren en in de toekomst (als ik een extra Barf diepvries heb  :D) afwisselen met barf dagen.

Zorro heeft maar een 3-tal maand KVV gekregen. Nadien wou hij het niet meer eten.
Hij kreeg het omwille van zijn nierproblemen en het niet willen eten van de nierdieet brokken. Toen ben ik na wat onderzoek op KVV terechtgekomen en daar is hij gedurende die maanden heel erg mee opgeknapt. Spijtig dat hij het nadien niet meer wou eten. Maar op het einde van zijn leven wou hij bijna niets meer eten. Dingen die hij vroeger direct op at, wou hij nu niet meer. Dus hij voelde zelf dat het niet meer ging.

Maar nu heb ik spijt natuurlijk dat ik hem al niet vroeger KVV ben gaan geven. Maar op brokken deed hij het goed en dan zoek je natuurlijk niet verder tot hij een probleem kreeg met zijn nieren en dan ben ik maar op KVV terechtgekomen. En hier in België is er ook niet zoveel over te vinden.

Maar de toekomstige Beagle pup (nest verwacht half februari, dus puppje zou bij ons komen rond einde april, als we geluk hebben, want er stonden al verschillende mensen op de lijst) zal direct op KVV gezet worden. Ik heb hier nu 2 winkels in de buurt gevonden die aan de meeste merken kunnen geraken.

Dus dan ga ik gewoon afwisselen met verschillende smaken en merken KVV.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”