Hoestende Hond

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoestende Hond

Berichtdoor Barfplaats

Flyball-Junkies
3-sterren

Hoestende Hond

Berichtdoor Flyball-Junkies » Vr 20 Dec 2013, 16:06

Vraagje
Een paar dagen geleden begon mijn jongste hond Yakhymo-Diamond als er een beetje druk kwam op zijn halsband  te hoesten daarom heeft hij nu tijdelijk een tuigje om.Maar nu hoest hij meer.Hij is dubbel ge-ent voor kennelhoest en ik ben al met hem naar de dierenarts geweest die zei dat het inderdaad geen kennelhoest is.Nu kreeg ik van iemand de tip om honing aan hem te geven zodat zijn keel wat verzacht wordt.Weet iemand toevallig wat voor soort honing je kan en mag geven aan de hond.Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op Vr 20 Dec 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Hoestende Hond

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Dec 2013, 16:25

Flyball-Junkies schreef:Vraagje
Een paar dagen geleden begon mijn jongste hond Yakhymo-Diamond als er een beetje druk kwam op zijn halsband  te hoesten daarom heeft hij nu tijdelijk een tuigje om.Maar nu hoest hij meer.Hij is dubbel ge-ent voor kennelhoest en ik ben al met hem naar de dierenarts geweest die zei dat het inderdaad geen kennelhoest is.Nu kreeg ik van iemand de tip om honing aan hem te geven zodat zijn keel wat verzacht wordt.Weet iemand toevallig wat voor soort honing je kan en mag geven aan de hond.Alvast bedankt.

En wat was het volgens je dierenarts dan wel? Want daar ben ik dan benieuwd naar.

Honden die wel gevaccineerd zijn kunnen namelijk nog net zo makkelijk kennelhoest krijgen dan honden die niet gevaccineerd zijn. En het heerst. Dus tel die twee bij elkaar op, ik zeg "kennelhoest".

Alle rauwe honing. Manuka honing met een hoge UMF factor is zeker heel goed. Maar erg duur.
Flyball-Junkies
3-sterren

Berichtdoor Flyball-Junkies » Vr 20 Dec 2013, 18:34

Lizzy schreef:En wat was het volgens je dierenarts dan wel? Want daar ben ik dan benieuwd naar.

Honden die wel gevaccineerd zijn kunnen namelijk nog net zo makkelijk kennelhoest krijgen dan honden die niet gevaccineerd zijn. En het heerst. Dus tel die twee bij elkaar op, ik zeg "kennelhoest".

Alle rauwe honing. Manuka honing met een hoge UMF factor is zeker heel goed. Maar erg duur.
Ik dacht zelf ook gelijk aan kennelhoest maar hij heeft geen koorts en hoest geen witte vlokkerige slijm op en dat hoort wel bij kennelhoest.De dierenarts zag wel dat Yakhymo zijn keel geirriteerd was vorige week heeft Yakhymo zich verslikt tijdens het vleesbot eten dus de dierenarts denkt dat het daarvan komt.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Vr 20 Dec 2013, 20:27

Hoesten bij druk op de luchtpijp, klinkt mij toch echt als een ontstoken luchtpijp, oftewel kennelhoest.
En mogelijk dat jouw hond geen koorts heeft omdat ie gevaccineerd is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”