Hartworm

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hartworm

Berichtdoor Barfplaats

chess
3-sterren

Hartworm

Berichtdoor chess » Vr 20 Dec 2013, 07:04

Hoe denken jullie over hartworm?  Ik twijfelde er niet aan om mijn hond niet te beschermen tegen hartworm.  No way dat ik hier een risico zou nemen.  Maar...
Nu heb ik dit artikel gelezen:http://www.dogsnaturallymagazine.com/protecting-your-dog-from-heartworm/  Natuurlijk begin ik ook hier te twijfelen of ik in de toekomst nog Milbemax zou geven wanneer ik naar het buitenland ga.
Lizzy
Moderator

Re: Hartworm

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Dec 2013, 08:53

Ik denk dat het niet handig is om de Amerikaanse hartworm situatie te vergelijken met de Nederlandse. Ik denk dat dit een goed topic is om door te worstelen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2268075
chess
3-sterren

Berichtdoor chess » Za 21 Dec 2013, 07:58

Dank je voor de interessante link!
chess
3-sterren

Berichtdoor chess » Za 21 Dec 2013, 08:46

Dan heb ik toch nog een (misschien domme) vraag.

Er wordt aangeraden om de dag na terugkomst van vakantie Milbemax te geven en een maand nadien opnieuw.  Dit deed ik steeds trouw maar zou het een goed idee zijn om dit gewoon niet te doen maar een maand of 1,5m later, want er is een incubatieperiode, een hartwormenonderzoek te doen?
Het heeft tenslotte geen zin om medicatie te geven voor iets wat er niet is, integendeel.  Of zou ik dan een onberekend risico nemen?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”