over kogeltjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

over kogeltjes

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

over kogeltjes

Berichtdoor Kaela » Di 03 Dec 2013, 13:54

Vandaag is Oscar op de foto geweest voor zijn heupen. Toen de dierenarts de foto ging bekijken, vroeg hij of Oscar wild te eten kreeg (hij weet dat we barfen en vindt dat heel goed). Jazeker, hij heeft zaterdag en zondag patrijs gegeten.

Op de foto waren 3 kogeltjes te zien. We hadden het er even over van welk materiaal die kogels nu zijn en hij was er vrij zeker van dat dit stalen kogeltjes waren. Vanwege de vorm en de tint op de foto. Bismut (als ik het goed schrijf) is donkerder, lood schijnt juist heel licht te worden op een rontgenfoto.

Ik vond het erg grappig en ook wel fijn dat dit geen loden kogeltjes waren. Niet dat dat iets over alle kogeltjes zegt, maar als het wel lood was geweest, had ik me wel achter de oren gaan krabben.
Fenixjuh
5-sterren

Re: over kogeltjes

Berichtdoor Fenixjuh » Di 03 Dec 2013, 14:04

Oei! Nou hoop ik dat ze er zo snel mogelijk weer uit gaan (ben altijd bang voor een blinde darm ontsteking...)
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 03 Dec 2013, 14:19

Oh, daar maakten wij ons niet zo zorgen om hoor. Ze waren keurig op weg naar de uitgang  :biggrin2:
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Di 03 Dec 2013, 15:57

oh, was dat even hilarisch geweest als je bij een dierenarts kwam die niet wist dat Oscar barft! 'Mevrouw, kan het zijn dat uw hond recentelijk neer geschoten is?'.

OT: ik kan me inderdaad voorstellen dat lood heel licht te zien zou zijn op foto's, ter bescherming tegen de rontgenstraling wordt immers lood gebruikt (in van die schorten en handschoenen). dat geeft te denken dat lood dus de straling heel goed tegen houd, wat dus een heel licht beeld geeft op de foto. toch?
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 03 Dec 2013, 16:18

Hahahaha hylarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Ja klopt meneer de dierenarts, De buurman is twee weken terug uitgeschoten met zijn hagelgeweer"  ;D

Dat klinkt heel logisch Nienk, van dat lood. Ik denk dat ik de foto even ga vragen, ik vond het wel heel grappig om te zien.
Neally
5-sterren

Berichtdoor Neally » Di 03 Dec 2013, 16:18

Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 03 Dec 2013, 16:33

Neally schreef:Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\

Op de rontgenfoto dan maar ermee!
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Di 03 Dec 2013, 17:19

Kaela schreef:Hahahaha hylarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Ja klopt meneer de dierenarts, De buurman is twee weken terug uitgeschoten met zijn hagelgeweer"  ;D

Dat klinkt heel logisch Nienk, van dat lood. Ik denk dat ik de foto even ga vragen, ik vond het wel heel grappig om te zien.

jep, of: 'ja meneer de dierenarts, je moet toch wat als een stroomband en de bezem niet helpt!'

zou leuk zijn als je de foto's kan plaatsen!
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 03 Dec 2013, 17:24

Hahaha, voor de lol zou je het eens moeten doen  ;D
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 03 Dec 2013, 23:56

Neally schreef:Over kogeltjes: ik kwam er een paar tegen in parelhoen, ga ze maar aan een serieus onderzoek onderwerpen.  :-\

In parelhoen  :o Maar dat is helemaal geen wild, die worden toch gekweekt. Hoe kan dat nu  :-\
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Wo 04 Dec 2013, 08:47

Ik heb in parelhoen ook nog nooit kogeltjes gezien.
Neally
5-sterren

Berichtdoor Neally » Wo 04 Dec 2013, 10:07

Tja, dat weet ik ook niet. Het vogelvlees in heel donker, dus ik dacht dat het vrije vogeltjes geweest waren.....hmmmm
(dat hoopte ik)
Het zijn heel kleine kogeltjes, een paar mm.
Ze komen bij Degomeat vandaan en daar staat dat ze van een wildslachterij komen.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 04 Dec 2013, 12:50

Neally schreef:Tja, dat weet ik ook niet. Het vogelvlees in heel donker, dus ik dacht dat het vrije vogeltjes geweest waren.....hmmmm
(dat hoopte ik)
Het zijn heel kleine kogeltjes, een paar mm.
Ze komen bij Degomeat vandaan en daar staat dat ze van een wildslachterij komen.

Dat zegt niet zo veel. Bij de tamme konijnenoren staat ook dat ze van een wildslachterij komen. In de supermarkt ligt tam konijn, oarelhoen, tamme eendefilet, kalkoen ook als wild in het schap.
Had je karkassen? Hoe groot waren die? Het vlees van parelhoen is weliswaar donkerder dan dat van kip, maar niet heel donker.
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Wo 04 Dec 2013, 13:04

Ik heb ze ook een keer gezien op een ro foto bij Kaat meen ik, maar toen waren het spier witte bolletjes! Wel lood dan...?
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Wo 04 Dec 2013, 15:19

Bij Buffel en Shay heeft Paul dat ook al een keer gezien. Hmm metaaldeeltjes, oh natuurlijk, wild.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”