Verantwoord aankomen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verantwoord aankomen?

Berichtdoor Barfplaats

ChantalKrijn
5-sterren

Verantwoord aankomen?

Berichtdoor ChantalKrijn » Za 30 Nov 2013, 18:09

Hoe doe je dat?

Mijn eerste gedachte was 'gewoon meer eten geven'. Nou mooi niet dus dat Tyke dat doet.. Na een paar dagen extra eten stopt hij gewoon met eten. Dan gaat hij lopen klooien, laat de helft staan of eet helemaal niet. Waardoor hij dus weer even 'mager' wordt als daarvoor. In 2 porties geven trapt hij ook maar heel eventjes in.

Misschien toch wat koolhydraat?  :-\
Kaio
5-sterren

Re: Verantwoord aankomen?

Berichtdoor Kaio » Za 30 Nov 2013, 18:35

Zo eentje had ik dus ook.
Was veel te mager en met meer eten geven liet ie juist meer staan, alsof ie ertegenop zag.
Of de hoeveelheid minder snel opvoeren of makkelijker eten geven is hier de methode gebleken. Ik heb laatst toen ie weer te mager was voor het laatste gekozen. Ik geef hem dus kiezebrink mixen bij en dat levert geen probleem.
Berna
4-sterren

Berichtdoor Berna » Za 30 Nov 2013, 18:45

Mijn hond is in het jachtseizoen graatmager.. hij kan er gewoon niet tegen op eten.
Ik voer hem smorgens een klein beetje, omdat hij een grote maaltijd laat staan.
Savonds voer ik hem 10-20% extra..dat gaat er ook wel in.
Helaas is het niet voldoende...daarom voer ik hem dus ook wat vetter..geitenvlees bijvoorbeeld.
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Za 30 Nov 2013, 18:58

Ik zou ook wat vetter voer geven ....
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Za 30 Nov 2013, 19:08

Vetter krijgt hij slappe poep van  :-\

Hij doet het ook met zelfgemaakte prak of kippennekken ofzo. Hij weet gewoon precies hoeveel hij nodig heeft lijkt wel, wat net genoeg is.
(wou dat ik dat had  ;D )
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Za 30 Nov 2013, 22:13

Ik geef bij het avondeten een kipvleugeltje extra en 's ochtends een lepel smuldier. Jacy krijgt eigenlijk maar 1x per dag, nu dus s ochtends een klein ontbijtje.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Zo 01 Dec 2013, 02:08

ChantalKrijn schreef:Vetter krijgt hij slappe poep van  :-\

Misschien een combi geven van vetter eten met vezels. De vezels (ik geef gemalen psyllium husk) zorgen dat de ontlasting indikt.
Wat ik hier doe:
- meer eten
- meerdere maaltijden
- makkelijker eten (gemalen)
- vetter eten
- en voor mn windhond Vivi met regelmaat koolhydraten (bataat/pompoen/ banaan/ maar ook rijst/pasta)
- en voor Vivi ligt het een groot deel aan de temperatuur, als het koud is verliest ze gewoon heel veel energie. Dus s'nachts gooi ik een deken over haar heen en als ze moet wachten in de auto krijgt ze een jasje aan. En als het vd winter snachts heel koud wordt, dan krijgt ze gedurende de nacht ook een truitje aan, dat scheelt voor haar heel veel !
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Zo 01 Dec 2013, 11:07

Mijn ouste heeft net als haar moeder een bijzonder sterk gevoel van 'genoeg'. Als ik haar meer geef dan ze nodig heft of vetter vor, neemt haar eetlust af. Meer of vetter voeren, leidt er bij haar dus toe dat ze haar portie niet meer op krijgt en zelfs dat ze er uberhaupt niet meer aan wil beginnen. Ik kies er voor haar net als de anderen relatief mager te voeren, zodat ze iig veel voeding binnen krijgt. Aanhangend vet (vellen aan de kip e.d.) krijgen ze altijd, dus het is niet zo dat ze gen vet krijgen. Mijn andere honden blijven op deze portie echter zoals ik ze het liefste zie: zeer slank, maar met ietsje reserve. Alleen m'n oudste zou naar mijn smaak dus wat zwaarder mogen, maar dat is dus gewoon geen optie ;) Dit is gewoon haar figuur :)
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 16 Feb 2014, 22:15

Een deel van zijn voer drogen en dat als snack tussendoor geven?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”