Drachtige teef

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Drachtige teef

Berichtdoor Barfplaats

malimaniac
4-sterren

Drachtige teef

Berichtdoor malimaniac » Ma 25 Nov 2013, 13:46

Van het voorjaar wil ik ( als alles goed gaat ) Iza laten dekken. Ik heb het stukje over drachtige / zogende teven in de bieb al gelezen. Dus ik weet ook dat je koolhydraten bij moet voeren. Nu vroeg ik me af of dat ook in de vorm van brinta en brood mag? Daar is ze namelijk gek op.
eelke
Moderator

Re: Drachtige teef

Berichtdoor eelke » Ma 25 Nov 2013, 13:49

Spannend!

Mijn gevoel zegt eerder brinta / havermout etc dan brood. In brood zitten nog zo veel andere nadelige dingen (zout, vers houd dingen etc).
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 25 Nov 2013, 13:57

Brood is niet ideaal natuurlijk, maar het gaat ook weer niet om grote hoeveelheden en als ze er gek op is en ze heeft er geen last van, dan zou ik er gewoon wat van geven.
Madelief.
4-sterren

Berichtdoor Madelief. » Wo 04 Dec 2013, 23:48

Mijn teef is ook dol op brood. Ik kocht speciaal voor haar af en toe biologisch brood tijdens de dracht. Dat leek me dan gezonder dan fabrieksbrood (zelf eet ik geen gluten).
Maar meestal gaf ik koolhydraten in de vorm van zoete bataat en/of rijst.

Ze vindt altijd al vrijwel alles lekker, maar tijdens beide drachten at ze als een bootwerker en echt álles  :)
Tweede dracht deed ik dus voor de grap een "kwarteltest" nog vóór de echo. Dat eet ze normaal namelijk niet. En ja hoor ;-)

Spannend! Veel succes met alles.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 06 Dec 2013, 07:47

malimaniac schreef:Van het voorjaar wil ik ( als alles goed gaat ) Iza laten dekken. Ik heb het stukje over drachtige / zogende teven in de bieb al gelezen. Dus ik weet ook dat je koolhydraten bij moet voeren. Nu vroeg ik me af of dat ook in de vorm van brinta en brood mag? Daar is ze namelijk gek op.

Beide zijn voornamelijk tarwe. Ik vind het niet ideaal. Af en toe een biologische boterham (zonder broodverbeteraar want broodverbeteraar is niet erg gezond) kan natuurlijk wel maar ik zou eerder kiezen voor bataat, zilvervliesrijst, quinoa, dat soort dingen. Daar hebben ze qua voedingsstoffen ook nog wat aan.
malimaniac
4-sterren

Berichtdoor malimaniac » Vr 06 Dec 2013, 18:04

Bedankt voor jullie antwoorden! Zal het gaan afwisselen en brood laat ik maar zitten. Heeft ze gewoon pech.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”