Weerstand verhogen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Weerstand verhogen?

Berichtdoor Barfplaats

TessaThomas
5-sterren

Weerstand verhogen?

Berichtdoor TessaThomas » Zo 17 Nov 2013, 14:43

Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik twee honden die net weer fit beginnen te worden. Tay heeft een tijd last gehad van zijn ogen en Tessa was gewoon niet helemaal lekker, soms een oog wat een beetje prut had, dan weer beetje aan de race en noem maar op. Nu wilde ik ze beiden eigenlijk iets geven om de weerstand te verhogen, als dat bestaat en nut heeft. Maar wat? Probiotica heb ik besteld, omdat ze beide wat antibiotica hebben gehad.
Lizzy
Moderator

Re: Weerstand verhogen?

Berichtdoor Lizzy » Zo 17 Nov 2013, 14:50

Probiotica lijkt me een heel goed begin! Zeker na een AB kuur. Je kunt ook wat propolis inwendig geven. En eventueel zelfs Echinacea Purpurea en Angustifolia. Of iets als Echineacea Extra Forte van Bloem. Daar zitten zowel de purpurea als de angustifolia in + Cat's Claw (dat ontgift na AB) en Plantago.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 17 Nov 2013, 14:50

Groentenmix en misschien echinea.
TessaThomas
5-sterren

Berichtdoor TessaThomas » Zo 17 Nov 2013, 14:53

Lizzy schreef:Probiotica lijkt me een heel goed begin! Zeker na een AB kuur. Je kunt ook wat propolis inwendig geven. En eventueel zelfs Echinacea Purpurea en Angustifolia. Of iets als Echineacea Extra Forte van Bloem. Daar zitten zowel de purpurea als de angustifolia in + Cat's Claw (dat ontgift na AB) en Plantago.

Ik slik zelf Cat's Claw en Echinacea van de tuinen. Kan dat ook?
BAC
5-sterren

Berichtdoor BAC » Zo 17 Nov 2013, 14:58

Groentemix idd, en een vitamine preparaat, ik ben zelf Multi Vital Forte op aanraden van Heiloo gaan geven.
Mr bojangles
1-ster

Berichtdoor Mr bojangles » Ma 18 Nov 2013, 15:23

Weerstand van T.A.P kan je geven dat werkt echt super. Mijn konijn had hotspot onder ze bek na veel schoonmaken ging t maar niet echt beter. Na een week weerstand van T.A.P te geven is het bijna weg. Biofood natuurkruiden is ook een goede ondersteuning en zeker een probiotica.
Ik zou persoonlijk niet teveel tegelijk doen, als je nu de probiotica geeft, een multivitamine en zalmolie moet dat even voldoende zijn. Mocht dat op zijn en je denkt nou ze kunnen toch nog extra gebruiken kan je de de andere weerstand spullen gebruiken.
luka en kira
5-sterren

Berichtdoor luka en kira » Ma 18 Nov 2013, 16:54

Allereerst beterschap met je maatjes.  :-*
Kira had in t verleden ook wel eens last van haar oogjes. Nu krijgt ze elke dag 3 tabletjes chlorella bij haar eten en nooit meer last gehad.
CHlorella is een alg maar zorgt ook dat gifstoffen (wo antibiotica) uit het lichaam gewerkt worden.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”