Een genante vraag, maar ik was even in paniek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Vr 08 Nov 2013, 18:08

Mijn Beagle van 13jaar, met nierproblemen sinds maart 2013, had vanmiddag een erectie.

Nu op zich niets raars, dit heeft hij vroeger (op jongere leeftijd) wel vaker gehad, maar toen hij ouder werd, werd het ook minder vaak.

Nu ongeveer 2 weken geleden begon het terug na een zeer lange periode niets (of toch niet dat ik het gezien had). Ik stond toen klaar om met hem te gaan wandelen en toen kreeg hij van de opwinding (denk ik) een erectie. Heeft toen ongeveer een half uur geduurd voor hij zich terug normaal gedraagde.
Vorige week hetzelfde. Wou weer gaan wandelen en daar was weer een erectie, deze was echter wel na een minuutje of 2 over.
Ik heb toen aan mijn da gevraagd of dit normaal was, want vroeger had hij dit nooit voor een wandeling. En hij zei dat het normaal kan zijn, dat hij zo opgewonden geraakt dat hij een erectie krijgt. Zo van: Joepie, we gaan wandelen.

Wat gebeurt er tijdens zijn erectie: Een enorme grote en dikke, blauw/paarse penis hangt naar buiten, er druppelt voortdurend vocht uit, heeft een ongemakkelijk gevoel, kan niet gaan liggen en kan moeilijk stappen, maar kan ook niet blijven stilstaan.

Nu had hij dus deze middag weer een erectie. Ik denk dat hij juist wakker werd, maar zeker ben ik niet. (ik was in de garage aan het opruimen toen hij ineens zo bij mij stond). Dus ik hem rustig laten doen.
Maar op een bepaald moment zakte hij door zijn achterpoten, ging in zijn bench liggen, hij was precies duizelig. Toen ik ging kijken hing er nog een stukje (rond) deeltje van de penis naar buiten en spoot er verschillende keren vocht uit. Ik dacht eerst dat hij zijn urine niet meer kon ophouden en was even in paniek. Maar echt plassen was het niet en het riekte ook niet naar urine. (ja ik heb eraan geroken  :-[ ).
Ik hem dan maar geholpen om het laatste stukje er terug in te krijgen. Dat lukte. Zijn teelballen zaten wel niet op hun plaats en nu zitten ze ook nog altijd niet waar ze horen te zitten.

Ik raakte in paniek, want de laatste keer dat hij door zijn poten zakte en niet meer wou rechtstaan, was toen in maart 2013 nierfalen had. Maar helemaal hetzelfde was het niet.
Toen reageerde hij op niets en had hij hoge koorts. Nu reageerde hij wel, had geen koorts maar wou gewoon niet meer staan of kon niet meer staan.
Ik heb ook naar zijn tandvlees gekeken en dat was maar bleekjes.

Na ongeveer een half uurtje tot 45 minuten liep hij terug normaal.

Ondertussen neemt hij snoepjes aan (beet zelfs bijna in mijn vinger), is hij heel geïnteresseerd in eten en loopt hij ook weer normaal. Gaat ook weer gewoon op de grond liggen met zijn achterpoten open.
Zijn tandvlees ziet ook weer roze. Ik heb toen ook geprobeerd om er iets ijskoud tegen te houden, maar dat vond hij absoluut niet leuk.

Zijn teelballen zitten wel nog niet op hun plaats en zijn penis is precies nog een beetje gezwollen en gevoelig.
Ondertussen is hij ook al eens gaan plassen en dat ging ook normaal.

Wie kent dit en is het normaal dat het zo lang duurt alvorens alles weer normaal is en op zijn plaats zit?
Moet ik mij zorgen maken dat er iets meer aan de hand is.

Alles gebeurde rond 15u deze middag
eelke
Moderator

Re: Een genante vraag, maar ik was even in paniek

Berichtdoor eelke » Vr 08 Nov 2013, 18:10

Bij dit soort fratsen zou ik dezelfde dag nog bij de dierenarts zitten!
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Vr 08 Nov 2013, 18:11

eelke schreef:Bij dit soort fratsen zou ik dezelfde dag nog bij de dierenarts zitten!

Yep ik ook.
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Vr 08 Nov 2013, 19:52

Ben juist terug van de da.

Blijkbaar heeft de erectie een beetje te lang geduurd.
Daardoor is het nu nog een beetje gezwollen is.

Hij heeft een spuit cortisone gehad om de zwelling te laten afnemen en een pijnstiller.
Dus nu zou het moeten beteren.
Het duizelen komt van een bloeddrukdaling. Er gaat dan teveel bloed naar de penis.
Hij heeft ook een beetje last van een voorhuidsontsteking. Dus moet ik zijn penis ontsmetten en er ook wa ontsmetting inspuiten.
Ondertussen heeft hij al goed gegeten en ligt nu rustig op de zetel.

Mocht hij dat nu nog eens hebben, dan moet ik er een washandje met ijsblokjes tegenhouden, om de zwelling te laten afnemen.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Vr 08 Nov 2013, 20:07

Nouh, ik weet het niet hoor, zulke hevige erecties terwijl hij dat nooit had, teelballen die aan de wandel gaan.
Ik zou voor een second opinion gaan. Hij is 13 en was dusdanig verdwaasd dat hij bijna doorbeet toen hij wat lekkers aannam.
Klinkt mij meer als iets in de hersenpan wat niet lekker verliep.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Vr 08 Nov 2013, 20:20

Hier duurt het meestal ook wel even na zo'n erectie, maar uiteindelijk is alles na een half uurtje wel weer normaal.

Ik zou er vooral niet teveel aan gaan frutsen. En zeker niets kouds tegen doen. Gewoon zorgen voor rust in de tent en hem zijn eigen gang laten gaan. Hoe meer je er aan gaat zitten, aandacht geeft en gedoe er om heen, hoe moeilijker hij zelf tot rust kan komen. Wij laten Oscar gewoon zijn gang gaan, het trekt vanzelf wel weg normaal gesproken. Een second opinion lijkt me ook geen verkeerd idee, om echt erachter te komen hoe of wat.
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Vr 08 Nov 2013, 20:22

Vroeger heeft wel nog verschillende keren een erectie gehad, maar die duurde nooit zolang.
Nu duurde het zolang. Zijn ballen waren door de langdurige erectie zo opgetrokken dat ze niet direct op zijn plaats kwamen, maar toen ik bij de da kwam was dat al in orde.

Toen hij het snoepje aanpakte was hij niet meer verdwaasd. Het happen naar zijn snoepje heeft hij altijd al gehad. Hij zou alles doen voor eten en vergeet dan wel al eens dat er een vinger in de weg kan zitten. We hebben vroeger op de hondenschool wel een truckje geleerd om dit te vermijden, maar ik vergeet da wel eens te doen. Dus dat is een normale reactie.

Volgende week heb ik een afspraak om zijn bloed nog eens te laten onderzoeken om zijn nieren nog eens te controleren, en dan word zijn prostaat ook eens nagekeken.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 08 Nov 2013, 20:53

Er gaan geen teelballen aan de wandel, aan een piemel zitten zwellichamen en zolang meneer wat opgewonden blijft blijven die dingen ook opgezwollen.  Na een ejaculatie...lees...er spuit het een en ander aan sperma e.d. uit slinken ze langzaam weer en meestal moeten ze met een half uurtje wel weer normaal zijn.

Dat je hond dit nu telkens heeft en dat die zwellingen blijven is wel raar natuurlijk, maar cortisonen daarvoor geven....ja sorry, ik knikker even uit m'n stoel.
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Vr 08 Nov 2013, 21:12

Dat het nu zolang opgezwollen blijft en dat er 3 straaltjes vocht uit kwamen was de eerste keer.
De vorige keren ging het gewoon vanzelf weg na een 2tal minutjes.

Echt op wandel waren zijn ballen niet, gewoon hoog opgetrokken.
Een beetje zoals wanneer ze door sneeuw of koud water lopen. Dan krimpen ze ook wel wat.
Het was gewoon een klein beetje erger. Ik voelde ze nog wel zitten, maar gewoon heel hoog opgetrokken en meestal dalen ze dan wel terug na een tijdje, maar het duurde gewoon langer als anders.

De cortisonen was om de zwelling te stoppen, anders (als de zwelling te lang blijft) dan kan er een deel afgeklemd geraken en dat is veel slechter.
miekjevdv
3-sterren

Berichtdoor miekjevdv » Za 09 Nov 2013, 12:34

Met wat zouden jullie de penis ontsmetten?

Ik heb hier Hibitane Plus, Hibidil en Iso-betadine liggen.

Maar nergens vind ik dat die op slijmvliezen mogen gebruikt worden.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Za 09 Nov 2013, 13:01

Is dit vergelijkbaar met wat men bij mannen(ik werk in de zorg  ;) ) 'spaanse kraag' noemen? Daarbij adviseren ze neusspray te gebruiken (op de eikel; niet in de neus  ::) ) om de zwelling te laten verdwijnen. Zou dat helpen?
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 09 Nov 2013, 13:35

miekjevdv schreef:Met wat zouden jullie de penis ontsmetten?

Ik heb hier Hibitane Plus, Hibidil en Iso-betadine liggen.

Maar nergens vind ik dat die op slijmvliezen mogen gebruikt worden.

Penis ontsmetten daar krijg je van de da speciaal spul voor. Heet dat niet prepusol of zo iets?
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Za 09 Nov 2013, 13:40

Prepusol doet pijn, hibitane doet pijn en betadine doet pijn op de slijmvliezen.
Ik zou lekker water koken, af laten koelen en daar de boel mee schoon spoelen.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 09 Nov 2013, 13:42

sella schreef:Prepusol doet pijn, hibitane doet pijn en betadine doet pijn op de slijmvliezen.
Ik zou lekker water koken, af laten koelen en daar de boel mee schoon spoelen.

met kokend water gaat de voorhuidontsteking niet over.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Za 09 Nov 2013, 13:44

Nee, maar je kan dan eerst spoelen met water en dan een verdunde betadine oplossing maken.
Ik heb een keer prepusol in een wondje gehad, en kan me nu dus voorstellen waarom ze het niet fijn vinden.
Er zijn ook nog andere middelen om mee te spoelen dan prepusol, en dat geneest ook een voorhuidontsteking, ik ben de naam even kwijt.
Zelf gebruik ik zilverwater om te spoelen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”