Import puppy, toch gelijk overschakelen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Ma 04 Nov 2013, 22:26

Altijd als mensen vragen hoe snel/langzaam je een pup over gaat wennen van brok naar vers dan ben ik er voorstander van om dat meteen te doen. Waarschijnlijk heb ik dat hier op het forum geleerd  ;)

Maar, met een beetje geluk en zegen, mogen wij eind december een nieuw pupje ophalen uit het buitenland. Bij de fokker krijgt de pup brokken. Nu vraag ik me dus af of het toch niet teveel is voor zo'n klein puppeding, een dag reizen in de auto, nieuw huis, nieuwe mensen, nieuwe honden, andere taal, oftewel: alles is anders. Kan ik dan toch niet beter wat meer geleidelijk omschakelen?

Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Ik hoor het graag!
MargaS
5-sterren

Re: Import puppy, toch gelijk overschakelen?

Berichtdoor MargaS » Ma 04 Nov 2013, 22:31

Al drie keer een pup van het vliegveld gehaald in Frankfurt en direct op de terugreis ( 4 uur) in de auto KVV gaan voeren. Alle drie nergens last van gehad.
MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Ma 04 Nov 2013, 22:34

Oh kijk, daar wordt ik blij van! Dankjewel voor je reactie! Wij zullen wel een uur of 9-10 onderweg zijn, inclusief pauzes misschien zelfs wel eerder 10-11 uur.
Laatst gewijzigd door MirandaK op Ma 04 Nov 2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 05 Nov 2013, 07:43

Wij hebben met onze Teckelpup uit Duitsland wel problemen gehad door het direct overschakelen. Voor haar was het te gek in 1 keer.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 05 Nov 2013, 08:49

Ik zou ook heel rustig omschakelen.  Dat kan een hoop ellende voorkomen.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Di 05 Nov 2013, 17:18

Onze puppen kwamen allemaal uit Duitsland en nooit problemen gehad met direct omschakelen. Alles is anders dus dan kan de voeding ook wel anders...  wacht je een paar dagen dan is je pup net aan het éne gewend krijgt hij de volgende verandering.
MargaS
5-sterren

Berichtdoor MargaS » Di 05 Nov 2013, 20:49

[quote="M@rina"]
Onze puppen kwamen allemaal uit Duitsland en nooit problemen gehad met direct omschakelen. Alles is anders dus dan kan de voeding ook wel anders...  wacht je een paar dagen dan is je pup net aan het éne gewend krijgt hij de volgende verandering.
[/quote]

Helemaal mee eens.

Die van ons kwamen uit Engeland maar dat maakt voor de rest weinig uit. Grootgebracht op  zelfgemaakte custardvla van eieren, weetabix en brokjes.
Wat wel belangrijk is denk ik, dat je de pup niet overvoert maar met kleine beetjes begint. Gaat dat goed dan kun je de hoeveelheden gaan opvoeren.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 05 Nov 2013, 23:26

Hier mocht de asielzoeker kiezen en koos voor de huishap en dat ging prima.  :) Brokjes gingen de kliko in  :biggrin2:
MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Vr 08 Nov 2013, 20:42

[quote="Angelique"]
Hier mocht de asielzoeker kiezen en koos voor de huishap en dat ging prima.  :) Brokjes gingen de kliko in  :biggrin2:
[/quote]

Daar heb ik niet aan gedacht... Misschien is dat wel een idee. Het is natuurlijk van de zotte eigenlijk dat als ze het wel wil eten, ik het haar nog niet zou geven omdat ik me in mijn hoofd heb gehaald dat dat beter is. En terwijl ik dit typ bedenk ik me dat het ook wel eens niet zo goed gaat met overzetten. Maar als het mis gaat kan ik altijd nog terug naar een mix van beide.

Nu heb ik me weer in mijn hoofd gehaald dat ze misschien wel helemaal geen vers wil eten. Daar sta je dan als fokker met je vers-filosofie  :( :-[

Even voor de goede orde, het nest is pas 3,5 week en het is nog niet zeker dat er hier een heen komt, maar met vier teven om uit te kiezen moet er bijna wel wat tussen zitten. Dus ik verheug en plan en doe (tobben dus ook al een beetje) en als het niet doorgaat ben ik toch wel teleurgesteld.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”