Help mijn hond heeft 1 kg zalmmix opgegeten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

1eboa
4-sterren

Berichtdoor 1eboa » Wo 09 Okt 2013, 11:29

Wat kan ik vandaag verwachten? Een van mijn whippets (14kg) heeft vanmorgen 1kg zalmmix opgegeten, gelukkig niet het plastic wat erom zat.
Wordt het vandaag een spuitfestijn, is er nog iets aan te doen of afwachten wat er gaat gebeuren?
gr Boa
Martine-Tom
5-sterren

Re: Help mijn hond heeft 1 kg zalmmix opgegeten

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 09 Okt 2013, 11:32

Ik zou de deur naar de tuin open zetten en verder afwachten, oh en morgen een dagje vasten...ook geen overbodig luxe denk ik  ;)
Je zou mss iets van okugest kunnen geven maar gevoelsmatig zou ik zelf iets hebben van...het moet er uit, en dat zou ik zelf verder niet echt gaan stoppen voor het zover is, mits de hond er echt ziek-ziek bij is, dan word het een ander verhaal.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 09 Okt 2013, 11:37

Gemalen hé....nah, die heeft geen honger meer vandaag en de ontlasting kan hier natuurlijk veel en dun van worden. maar dan weet je waar het van komt, zodat je ook weer dat het vanzelf weer overgaat.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 09 Okt 2013, 11:47

Dat is hier ook eens gebeurd, het was een beetje dunne ontlasting met een naar luchtje eraan,  maar verder totaal geen last van gehad.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 09 Okt 2013, 12:48

1eboa schreef:Wat kan ik vandaag verwachten? Een van mijn whippets (14kg) heeft vanmorgen 1kg zalmmix opgegeten, gelukkig niet het plastic wat erom zat.
Wordt het vandaag een spuitfestijn, is er nog iets aan te doen of afwachten wat er gaat gebeuren?
gr Boa

Ze heeft vast genoten :biggrin2:

Mocht ze buikpijn krijgen (en dat verwacht ik niet): Okugest van VSM.
1eboa
4-sterren

Berichtdoor 1eboa » Wo 09 Okt 2013, 16:43

Er moest toch wel wat handigheid aan te pas komen, de emmer stond op een plank, die er eerst afgooien. De rol lag dubbel gevouwen op de bodem, het plastic kapot bijten en....smullen maar, de vloer is spekglad van de olie. Ik vond hem er zo vreemd :-[ uitzien, zijn ribben stonden wijd met een buik als een ballon. Natuurlijk stond hij in de rij voor zijn "happie", een beetje gekookte groente met kookwater in een grote plastic bak, daar moest hij het meedoen vandaag. Tot nu toe nog geen probleem met dunne poep of zo, hij ligt eigenlijk heel tevreden op zijn rug in zijn mandje. Ik weet eigenlijk niet hoelang het duurt voordat het zijn darmen weer verlaat. gr Boa
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 09 Okt 2013, 17:01

1eboa schreef:Er moest toch wel wat handigheid aan te pas komen, de emmer stond op een plank, die er eerst afgooien. De rol lag dubbel gevouwen op de bodem, het plastic kapot bijten en....smullen maar, de vloer is spekglad van de olie. Ik vond hem er zo vreemd :-[ uitzien, zijn ribben stonden wijd met een buik als een ballon. Natuurlijk stond hij in de rij voor zijn "happie", een beetje gekookte groente met kookwater in een grote plastic bak, daar moest hij het meedoen vandaag. Tot nu toe nog geen probleem met dunne poep of zo, hij ligt eigenlijk heel tevreden op zijn rug in zijn mandje. Ik weet eigenlijk niet hoelang het duurt voordat het zijn darmen weer verlaat. gr Boa

De eerste poep kun je vanavond en morgenochtend wel verwachten. Ja, die zat gewoon vol, die stoute Whippet van jou :biggrin2:
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 09 Okt 2013, 17:49

Hond verteert tussen de 12 en 17 uur dacht ik. Die van mij gaan richting de 17 uur.
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Do 10 Okt 2013, 17:26

En? Toch geen blubber in de gang gehad vanmorgen?  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
1eboa
4-sterren

Berichtdoor 1eboa » Vr 11 Okt 2013, 19:11

Het is goed gegaan, niets op de grond. Het resultaat was 2x een enorme blubber hoop en.....wie heeft er van geleerd, ikke dus :biggrin2:
Ik denk een ervaren barfer kan wel wat aan!
gr Boa
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”