Pens met eventueel plastic gegeten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 07 Okt 2013, 13:04

Gijs heeft mn ontdooibak geopend en is gaan smullen.
Daarin zaten kilo verpakkingen geitenpens waarvan we niet weten hoeveel het nu precies was. Ik denk 3 verpakkingen, mijn vriend denkt 4 of 5. Er liggen er nu nog 2 in.
Hij zal dus 1 - 3 kilo pens ophebben. Nu zal dat wel loslopen (letterlijk waarschijnlijk) maar waar ik me wel zorgen om maak is het plastic... grote kans op enge dingen, of zal dat er gewoon zo uitkomen?
kaszi
5-sterren

Re: Pens met eventueel plastic gegeten

Berichtdoor kaszi » Ma 07 Okt 2013, 13:23

Meestal komt het er gewoon weer uit. Langs voren of achteren.  ;)
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Ma 07 Okt 2013, 14:39

Wordt plastic door reactie met het maagzuur niet vlijmscherp?
Ik weet het niet meeer...
Vivianneb
5-sterren

Berichtdoor Vivianneb » Ma 07 Okt 2013, 15:01

Plastic zakjes gelukkig niet, plastic wat al verhard is kan (als het langer dan een etmaal in de maag zit) uitharden

Waarom weet ik dit... Jiro heeft ooit eens de vuilnisbak als etensbak gezien.. en alles wat ik ook maar kon bedenken wat erin zat heb ik gevraagd.. gevaarlijkste was de koffieprut omdat dat nog caffeine zou kunnen bevatten. Maar ook dat is goed gegaan. Plasticzakje is er in zijn geheel zacht uitgekomen, hoekje van een plastic vlees bakje ook ..  :biggrin2:
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Ma 07 Okt 2013, 16:40

Hier ook wel eens gebeurd door onze Daan  ::)
Zakjes kwamen hier gewoon via de achterkant uit
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 07 Okt 2013, 17:20

Vivianneb schreef:Plastic zakjes gelukkig niet, plastic wat al verhard is kan (als het langer dan een etmaal in de maag zit) uitharden

Waarom weet ik dit... Jiro heeft ooit eens de vuilnisbak als etensbak gezien.. en alles wat ik ook maar kon bedenken wat erin zat heb ik gevraagd.. gevaarlijkste was de koffieprut omdat dat nog caffeine zou kunnen bevatten. Maar ook dat is goed gegaan. Plasticzakje is er in zijn geheel zacht uitgekomen, hoekje van een plastic vlees bakje ook ..  :biggrin2:

Gijs heeft al eens koffiepads op..nog geen gebruikte ook nog eens...

Nou dan gaan we maar zakjes tellen dan. Het advies 'pens erachteraan geven om te ontstoppen' is ook niet echt nodig zeg maar ;)
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 07 Okt 2013, 22:21

Komt vast goed. Bij Foppe komen dat soort dingen altijd gewoon goed. kleine beer laat verpakkingen altijd netjes liggen. Eet een ander iets op dat niet in een hond hoort dan noteer ik dat even wordt het beestje ziek kan ik het met datum opeten en soort materiaal bij de dierenarts melden.

Had Gijs honger?
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 07 Okt 2013, 22:24

kira schreef:Komt vast goed. Bij Foppe komen dat soort dingen altijd gewoon goed. kleine beer laat verpakkingen altijd netjes liggen. Eet een ander iets op dat niet in een hond hoort dan noteer ik dat even wordt het beestje ziek kan ik het met datum opeten en soort materiaal bij de dierenarts melden.

Had Gijs honger?

Ja, altijd  ::)
Ik denk dat hij dacht; heee, lekker smakend plastic. Oei, nu heb ik plastic op...ff bp checken....ah, advies om pens erbij te eten, laten we dat maar doen dan!

Hij is echt heel slim eigenlijk!

Datum en materiaal staat nu hier vermeld, erg handig!
berenboot
5-sterren

Berichtdoor berenboot » Di 08 Okt 2013, 17:17

het is ons ook een keer overkomen. Gelukkig hadden we de volgende dag een keurig verpakte drol  8)
pffff die beren en hun eetlust...  ::)
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Di 08 Okt 2013, 17:33

En heb je het plastic al teruggevonden?
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 08 Okt 2013, 18:23

Nee. Hij maakte het ook nog spannend door vanavond pas weer te poepen, van gisterenochtend af. Maar dat was een mooie drol zonder plastic. Dus we hebben nog maar ff geduld.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Di 08 Okt 2013, 21:15

Bij Foppe vind ik zelden iets terug. Dus of hij heeft en geheime kamer in zijn buik voor batterijen, crocs, heel veel plastic, glas, pollepels etc of hij verteerd het deels en poept het onherkenbaar uit.

Over eetlus en beren gesproken, ik heb nog wel de pot mayonise en de deksel, maa geen mayonaise meer.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Wo 09 Okt 2013, 21:02

kira schreef:Bij Foppe vind ik zelden iets terug. Dus of hij heeft en geheime kamer in zijn buik voor batterijen, crocs, heel veel plastic, glas, pollepels etc of hij verteerd het deels en poept het onherkenbaar uit.

Over eetlus en beren gesproken, ik heb nog wel de pot mayonise en de deksel, maa geen mayonaise meer.

Hier wel poep, maar nog geen plastic. Verder een blije beer, dus het zal wel goed wezen. Ik denk dat hij ze bewaard voor zondag!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”