Honger na castratie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Honger na castratie

Berichtdoor Barfplaats

Dreetje
5-sterren

Honger na castratie

Berichtdoor Dreetje » Za 05 Okt 2013, 18:48

Sil is afgelopen juni gecastreerd.
Voor die tijd was het geen enorme eter of schooier.
Nu de laatste week valt het me echt op dat hij loopt te schooien of zelfs iets van het aanrecht steelt.
Ik had net mozarella gesneden voor op de pizza maar dat stond meneer lekker op te smikkelen van het aanrecht.
Dit heeft Sil nog nooit gedaan.
Hoe kan ik dit in goede banen leiden?
Hij is niet te dik dus ik zou hem evtl. wat meer kunnen geven of wil hij dan steeds meer?
choopy
5-sterren

Re: Honger na castratie

Berichtdoor choopy » Za 05 Okt 2013, 19:04

Hier is het na 6 jaar nog niet gelukt om het in goede banen te leiden.
Het enige wat werkt, is voorkomen dat Darky kan jatten. Elk kruimeltje wat hij vindt, is weer een succeservaring en daardoor bij hem moeilijk de kop in te drukken.

Voorheen was hij ook een matige eter, maar ben hem is het echt letterlijk doorgeslagen de andere kant op.
Voor een hond van 20 kg krijgt hij al veel eten, zo'n 600-800 gram KVV per dag.
Dreetje
5-sterren

Berichtdoor Dreetje » Za 05 Okt 2013, 19:19

Dat is inderdaad veel  :o, Sil weegt ook 20 kg en krijgt zo'n 450 gram per dag.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 05 Okt 2013, 19:42

Hier reageert Joy met prednison-honger goed op stukken komkommer en wortel. Vult goed en zet wat minder aan, vooral de komkommer.
Ze eet wel een halve komkommer per dag soms, en dat voor een caafje van 10 kilo. 8)
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Zo 06 Okt 2013, 06:10

De hond van m'n broer is na de castratie een enorme vreter geworden, hij jat echt alles wat volgens hem eetbaar is, kilo's kippenvoer, een warm vers gebakken brood, een verjaardagstaart, de warme pan waarin nog een bloedworst lag nam hij netjes bij de steel van 't kookvuur (geen spatjes vet te ontdekken) droeg ze naar buiten (hoe weten we niet maar er is niks gemorst) likte ze leeg en schtaapte zelfs bij de rand de antikleeflaag weg (toen ontdekte baasje het), een doos van 1kg Leo koeken grotendeels met plastiekfolie, 4 bleek hij er onder de haag vestop te hebben en twee zaten onder 't kussen van zijn slaapmand, pakjes kauwgom.............ze moeten daar echt alles achter slot steken, zorgen dat hij of niet binnen kan of dat alles in de kasten staat met de deuren goed dicht. Als hij niet kan eten gaat hij gewoon drinken tot zijn kom volledig leeg is. 't is zo zielig om te zien. Zij laten nooit nog een hond castreren.
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Zo 06 Okt 2013, 10:24

Wat een verschil per hond hé ....
Hier 2 honden die geholpen zijn, maar Kay die had alleen de 1e periode wat meer trek, maar bij Daan heb ik helemaal geen verschil kunnen merken
Nu was Daan al nooit zo op eten, maar is dus ook niet anders geworden door de castratie

Succes, want het is wel vervelend
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”