Mijn hond is duidelijk té verwend...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lupi
1-ster

Berichtdoor Lupi » Vr 04 Okt 2013, 16:35

Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op dit forum, omdat het Barfen ook erg moeilijk begon te gaan...

In het begin was Lupi stapelgek op alles wat ik hem voorschotelde, elk karkas, vleesje, vis ging zo naar binnen...
Na een tijdje viel de duif af, een paar weken later de parelhoen en het konijn. Laatst ook de kippennekken en vleugels en alle mixen met vis.Resultaat: hij wilde alleen nog stukken knars en af en toe een mixje eten.

Heb hem steeds 1 keer per dag eten gegeven en onmiddellijk weggehaald als hij er z'n neus voor opgehaald, 12 u later teruggegeven. Ontdooit vlees kan je natuurlijk niet blijven bewaren dus op de duur kon ik om de 2 dagen weggooien. En meneer maar afvallen...

Van pure miserie heb ik dan maar een zak wolfsblut in huis gehaald. Dit ging 3 dagen fantastisch (hij vloog op de brokken...). Na drie dagen verminderde de boel weer tot niks.

Momenteel krijg ik hem aan het eten met de wolfsblut brokken gemengd met stuzzydog paté uit blik. En zit ik met een propvolle diepvriezer vol heerlijk vlees.

Ik word er een beetje chagrijnig van. Mijn hond is gewoon té verwend. Na de zak brokken wil ik hem ook gewoon terug op vlees zetten want vind die brokken echt maar niks en het loopt even goed voor geen meter. Ik vind het gewoon vies om mijn hond een hele week niet te zien eten. Overigens gaan snacks zoals beef jerkey er super vlot in, dus het is echt een verwen probleem.

Iemand tips om mentaal om te gaan met het idee 'het is alsof ik men hond laat verhongeren'  :'( ?
kiara
5-sterren

Re: Mijn hond is duidelijk té verwend...

Berichtdoor kiara » Vr 04 Okt 2013, 16:48

vreselijk he ik heb het hier ook weer, gaf altijd lotgering ging 7 jaar goed tot de sint bernard kwam , ging ook goed eerste driekwartjaar , toen de sint niet meer willen eten, ander merk ging super ik dacht nog he he gelukkig, op advies van hier op bp eigen gemaakte bouillon erover ging super, Tot eeerverleden week virusje onder de leden supen diaree niet eten, okee kan , maar nu mankeert ze niks meer en het gaat weer kl... ik had voor mijn andere pruimdoos al een zak doglovers gehaald 2 keer gegeven (is een border collie die zijn hele leven al pruimt) maar na 2 dagen schuldgevoel bij mij  :-[ toch weer op de kvv met bouillon, en de sint krijgt nu maar de helft kijken hoe dat gaat, ik wil geen brokken voeren maar wordt hier zo moedeloos van, de enige die bij mij goed eet is mijn berner zalige hond altijd blij met der eten, moeilijk he je eigen gevoelens heb precies hetzelfde verwende nesten denk ik
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Vr 04 Okt 2013, 17:45

Lupi schreef:Heb hem steeds 1 keer per dag eten gegeven en onmiddellijk weggehaald als hij er z'n neus voor opgehaald, 12 u later teruggegeven. Ontdooit vlees kan je natuurlijk niet blijven bewaren dus op de duur kon ik om de 2 dagen weggooien. En meneer maar afvallen...
Waarom gooi je eten weg na 2 dagen? Het blijft in de koelkast echt wel meer dan twee dagen goed....zelfs wel 4 of 5 dagen, als het geen gemalen vlees is.

Tja ik ben meer voor het consequent zijn (of hard zijn, tis maar hoe je het noemen wil), eenmaal uitgesloten dat er geen lichamelijke problemen aan ten grondslag liggen...
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Vr 04 Okt 2013, 20:31

Misschien moet je het aanpakken zoals we katten moeten aanpakken die kieskeurig zijn.
Het is namelijk zo dat een kat zich niet laat overhalen door uithongeren, dus moet je het altijd subtieler aanpakken dan bij honden. Het is veel gemakkelijker om ze het gevoel te geven dat ze hun zin krijgen maar dan ongemerkt toch ook jouw zin te krijgen, nl dat er iets opgegeten wordt.

Het meest toegepast wordt het mengen met iets dat hij wel lekker vind.  En dan stilaan afbouwen.  Dat werkt natuurlijk enkel met kleine stukjes of gemalen voer.
Verder kan het helpen om iets lekkers naast iets minder lekkers te leggen.  Sommige katten blijven dan eten, eens het lekkere op is. Al kan ik me voorstellen dat dat bij honden minder goed werkt.

Eten laten staan tot hij zin heeft om het misschien toch nog op te eten, lijkt me nooit een goed idee. Zo denkt hij dat hij zelf wel kan kiezen of hij eet of niet.  Op bepaalde tijdstippen eten geven en daarna weghalen (ookal eet hij niet), lijkt me dus wel een goed idee.  Niet extra aanbieden, gewoon op de normale tijdstippen.
Het punt zit hem in wat je hem aanbied. 
Je moet op een bepaalde manier proberen ervoor te zorgen dat hij het wil eten. 
Dat is natuurlijk lastig als hij weinig tot niets echt lekker vind, maar er moet vast toch wel iets zijn?

Eet hij graag ei?
Want dat kan je prima als saus gebruiken als je het even klutst.
Je kan ook een kvv van een diersoort die hij lekker vind, mengen onder vlees waarbij hij een duwtje nodig heeft.
Marineren in pens (nachtje laten trekken), geeft erg goede resultaten bij vele mensen hier met honden.  En een beetje meer pens in je menu als dat nodig zou zijn, is geen ramp.  ;)

Verder zou ik proberen te beginnen van lekkere zaken, en niet te veel nieuwe zaken toevoegen op korte tijd. Stap voor stap tot hij iets lekker vind.  En als hij iets echt niet lekker vind, koop je het gewoon nie meer. Het lijkt me wel dat je een hond hebt die van afwisseling houdt.  Dus misschien proberen te zorgen dat je af kan wisselen.    De katten hier worden zaken ook gewoon beu na een tijd. 3 dagen achter elkaar hetzelfde bot is vragen om problemen. 
Lupi
1-ster

Berichtdoor Lupi » Vr 04 Okt 2013, 21:23

Bedankt voor alle reacties!
Toch fijn om te lezen dat er nog mensen zijn met kieskeurige honden...
Bedankt voor alle tips.
Met KVV of gemalen zaken valt het nogal mee, maar het zijn vooral de botstukken die Lupi niet meer wil. Hij lust niet graag rauw ei, wel gekookt. Het botstuk insmeren met paté vanuit stuzzy blik helpt, dan krijg je zo'n hond dat de lekkere paté ervan af likt en voor de rest zijn neus ophaalt, lekker frustrerend ;)
Afwisselen zal het motto blijven! Wisselen tussen brok - blik - kvv en barf werkt vrij goed, maar ik vraag mij af hoe goed dat voor zijn spijsvertering is? Tot nu toe bij het wisselen merk ik geen problemen
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Vr 04 Okt 2013, 21:34

heb je al eens geprobeerd als je het vlees even te  kleurt  in een pan op n kookplaat?
Ik zou dat eens een paar keer proberen, en  dan steeds minder lang in de pan
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 04 Okt 2013, 21:54

Ik zou in elk geval stoppen met tussendoortjes .
Is het gebit van je hond in orde ?
Zijn er geen verteringsproblemen (geweest ) ? Ik denk maar even met je mee hoor . Soms moet je eerst dingen uitsluiten
Heeft je hond voldoende rust als hij gaat eten ?

Duif daar moet je geluk mee hebben . Veel honden vinden het niet te kanen , dus dat is niet zo heel vreemd dat je hond dat weigert
Konijn , was dat tam of wild ? Er zijn nu eenmaal honden die wild niet lusten
Simone V
5-sterren

Berichtdoor Simone V » Zo 06 Okt 2013, 12:03

Hier ook een hond die maar ietsje te verwend is.... 8)
ik weet niet wie het eerder zei, maar probeer echt consequent te blijven. Dit is wat je vandaag te eten krijgt en als je het niet opeet, krijg je echt niets anders. Wel gezondheids (gebits) problemen uitsluiten inderdaad!
Bij mij helpt het ondertussen, na lange tijd van mutsen, dan wel dat ik het eten laat staan. Dan weet mevrouw ondertussen dat ik echt, echt ! niks anders uit de koelkast ga halen voor d'r. En zolang ze haar eten niet op heeft gegeten, krijgt ze geen beloningsdingetjes tussendoor.

Ze krijgt trouwens wel elke dag wat anders te eten qua bot. Afwisseling helpt wel.
Alhoewel ze vanavond weer reeribben te eten krijgt net als gisteren. Dat is ook voor het eerst, ik ben benieuwd  :D
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Ma 07 Okt 2013, 07:16

Zelf heb ik hier een alleseter en een kieskeurige dame. Ze eet wel kalkoennekken maar kalkoenvlees ho maar! De laatste keer heb ik het gemengd en at ze het wel maar kwam daarna aan het overgeven.
Eten dicht schroeien of drogen helpt inderdaad vaak. Patrijzenfilet aten ze hier niet totdat het gedroogd werd. Succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”