Vraagje groentemix

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vraagje groentemix

Berichtdoor Barfplaats

Simone V
5-sterren

Vraagje groentemix

Berichtdoor Simone V » Do 03 Okt 2013, 11:46

Sita vindt de eikels heel erg lekker ruiken. Die liggen momenteel overal in het bos. Het lijkt alsof ze ze wel zou willen opeten. ::)  Ik heb er al eens 1 voor d'r gepeld en in stukjes aan haar aangeboden, maar dan wordt het weer uitgetuft  :(.
Zou ik dit wel aan haar groentemix kunnen toevoegen? ik pureer de groentemix met de staafmixer, noten gaan er op die manier ook altijd graag in.
ben benieuwd of dit gegeven kan worden en of er meer honden zijn die ze zo lekker vinden ruiken...
TMG1961
5-sterren

Re: Vraagje groentemix

Berichtdoor TMG1961 » Do 03 Okt 2013, 13:29

eikels zijn giftig voor honden.  In eikels en eikenbladeren zitten grote hoeveelheden tannine (looizuur). Wanneer er veel tannine wordt gegeten krijgt de hond buikpijn, diarree en zal gaan braken. Het kan zelfs tot nierfalen en de dood lijden
Simone V
5-sterren

Berichtdoor Simone V » Do 03 Okt 2013, 13:38

Owwww dat wist ik dus helemaal niet  :o
geen eikels voor Sita in de groentemix dus. thnx Theo.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 06 Okt 2013, 18:15

Heeft toevallig van de week een stukje van een dierenarts van stad en land Alkmaar in de krant gestaan over eiken bladeren en eikels en alles wat er zo naar beneden valt in het bos, goed opletten dat je hond het niet op eet er zit looizuur in en het kan verstoppingen veroorzaken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”