Demodex

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Demodex

Berichtdoor Barfplaats

Marjo
1-ster

Demodex

Berichtdoor Marjo » Ma 30 Sep 2013, 11:35

Ik krijg deze week een griekse pup, reutje van 4 maanden met, helaas, demodex. Hij is al in Nederland en wordt behandeld met ectodex :boo: en bij zijn Eukanuba brok schapenvet met knoflook. Ik wil hem overzetten op KVV, doe ik er nog wijs aan om iets toe te voegen om zijn weerstand te kunnen verhogen? Ook de ectodex wordt verbannnen en ga ik opzoek naa een alternatief.
Wie heeft er tips voor mij?[
Anne in Duitsland
5-sterren

Re: Demodex

Berichtdoor Anne in Duitsland » Di 01 Okt 2013, 00:55

Onze Laika had op jonge leeftijd (< 1 jr.) demodex. De homeopatische da heeft haar een schimmelnosode gegeven, en iets wat de weerstand verhoogt (demodex is een indicatie van slechte weerstand), genaamd NeyImmun, 10 druppels. Sindsdien heeft Laika nooit meer demodex gehad - de overstap naar barf, toen ze 5 maanden oud was, zal daar ongetwijfeld ook een rol in hebben gespeeld.
Laika
3-sterren

Berichtdoor Laika » Di 01 Okt 2013, 07:18

Onze Laika had als jonge hond een ernstige vorm van demodex. Samen met Westerhuis hebben we het eerst homeopatisch proberen op te lossen maar we moesten toch overstappen op de ectodex. Soms kan het niet anders denk ik.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”