Spiervlees toevoegen aan kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

estherdalmaat
2-sterren

Berichtdoor estherdalmaat » Ma 23 Sep 2013, 09:40

Hallo, onze pup Guus van 8 wkn is nu een aantal dagen bij ons en eet met smaak zijn kvv op. Voor je aanvallen kunt zeggen is bak leeg :D.
De bedoeling is om op barf over te gaan, heb al wat eendennekjes en kippenhartjes in de vriezer. Ik wil graag weten wat ik hem, als ik een kvvmaaltijd wil vervangen door wat anders, het beste kan geven. Is dat een stukje spiervlees, of een sardientje omdat er al genoeg bot en orgaan in kvv zit? Het gaat nu puur om af en toe wat te vervangen om te wennen en wat meer verzadiging te geven.
Moeten sardientjes trouwens ook eerst 2 weken in de vriezer?

Groetjes Esther
M@rina
5-sterren

Re: Spiervlees toevoegen aan kvv?

Berichtdoor M@rina » Ma 23 Sep 2013, 10:33

1x per week een kvv maaltijd vervangen door een vette vis maaltijd is prima, af en te een eendennekje ter vervanging is ook geen probleem, ook leuk/lekker is een rauw ei, yoghurt, kwark of hutekase. zo lang je 4 á 5 dagen een goede kvv voert kan je de andere dagen wat experimenteren en hoef je niet heel nauwkeurig naar de verhoudingen te kijken. extra orgaan is meestal niet nodig, dit zit al voldoende in kvv's

Veel plezier met pup Guus (leuke naam) wat is het voor "merk"?
estherdalmaat
2-sterren

Berichtdoor estherdalmaat » Ma 23 Sep 2013, 10:56

Oke, dus ik vervang een maaltijd door een bakje kwark en daar hoeft verder niks bij? Ik ga eens uitzoeken wat hij allemaal lekker vindt.
Ik heb nog een kipfilet liggen, die zal ik vanavond eens in zn bakje stoppen, en dan van het weekend naar de markt voor visjes.

Guus is een dalmaat, een ontzettend knappe vent :smitten:
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Ma 23 Sep 2013, 13:55

de kwark is meer een extra voor erbij  :)
estherdalmaat
2-sterren

Berichtdoor estherdalmaat » Ma 23 Sep 2013, 14:11

Bedankt, vind het nog lastig om op mijn eigen gevoel af te gaan.
Ik heb ook nog kalkoenfilet. Dat wil ik hem vanavond gaan geven. Ik heb alleen geen idee hoe groot ik de stukken moet laten. Hij heeft nog nooit op een lapje vlees geknaagd.
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Ma 23 Sep 2013, 14:18

zou denken zo groot mogelijk zodat ie lekker moet knagen ...
zelf bijblijven en kijken hoe t gaat
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 23 Sep 2013, 16:51

[quote="estherdalmaat"]
Hallo, onze pup Guus van 8 wkn is nu een aantal dagen bij ons en eet met smaak zijn kvv op. Voor je aanvallen kunt zeggen is bak leeg :D.
De bedoeling is om op barf over te gaan, heb al wat eendennekjes en kippenhartjes in de vriezer. Ik wil graag weten wat ik hem, als ik een kvvmaaltijd wil vervangen door wat anders, het beste kan geven. Is dat een stukje spiervlees, of een sardientje omdat er al genoeg bot en orgaan in kvv zit? Het gaat nu puur om af en toe wat te vervangen om te wennen en wat meer verzadiging te geven.
Moeten sardientjes trouwens ook eerst 2 weken in de vriezer?

Groetjes Esther
[/quote]

Ik weet natuurlijk niet welke KVV je voert (en al wist ik het wel..., de inhoud is toch onduidelijk), maar op zich denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat in elke KVV alles in ongeveer de juiste hoeveelheden zit (je moet ergens vanuit gaan). En dus kun je in het zelf samengestelde deel ook alles geven, vleesbot, spiervlees, orgaanvlees, groenten, etc. Een hele maaltijd KVV vervangen door alleen sardientjes: dat is in de regel wel vragen om problemen, dat is te vet, daar worden ze vaak misselijk van of krijgen er diarree van. Dus ik zou zeggen, geef wat spiervlees met wat groenten en 1 sardientje. Bijvoorbeeld. Of wat vleesbot + spiervlees + groenten + sardientje.

Op een lapje kalkoenfilet gaat hij niet knagen hoor, dat kloekt ie zo naar binnen. Snijd het gerust in stukken van 5 cm en meng het bijv. met wat groenten dat je over hebt van je eigen maaltijd (zolang het geen prei en ui is).

Ik denk verder dat dit een goed topic voor je is: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
estherdalmaat
2-sterren

Berichtdoor estherdalmaat » Ma 23 Sep 2013, 17:22

[quote

Op een lapje kalkoenfilet gaat hij niet knagen hoor, dat kloekt ie zo naar binnen. Snijd het gerust in stukken van 5 cm en meng het bijv. met wat groenten dat je over hebt van je eigen maaltijd (zolang het geen prei en ui is).
[/quote]

Haha laat ik nou net prei op het menu hebben ;)
Maar ik blancheer wat zoete aardappel, worteltje en broccoli en zal dat er bij geven.
Eens kijken of dat bevalt.
Bedankt voor de tips!
estherdalmaat
2-sterren

Berichtdoor estherdalmaat » Ma 23 Sep 2013, 18:32

Dat beviel goed! Hij heeft er best lang over gedaan en kwam daarna meteen tevreden op schoot liggen.
Ligt nu lekker te slapen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”