Kant en klare groentemix bestaat die?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Wo 04 Sep 2013, 13:33

Weet iemand of er ook een kant en klare groentemix bestaat?
Voer mijn hondje KVV. We zijn op dit moment aan het elimineren maar omdat ze nog steeds veel gras eet en ik enkelvoudige KVV voer zou ik in de toekomst graag groente bij willen geven iedere dag een beetje. In de groentemix van Tinlo zit makreel (gaat ze van spugen) en kip (kan ze niet tegen maagpijn).

Iemand een idee of er een kant en klare groentemix voor honden bestaat dus?
Fenixjuh
5-sterren

Re: Kant en klare groentemix bestaat die?

Berichtdoor Fenixjuh » Wo 04 Sep 2013, 14:33

Alaska heeft een groentemix, maar ik maak hem altijd zelf. Heel makkelijk als je diepvriesgroenten gebruikt.
Houdt er rekening mee dat als je elimineert de groenten ook apart toegevoegd moeten worden..
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op Wo 04 Sep 2013, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Wo 04 Sep 2013, 15:28

Duck heeft tegenwoordig ook groente en fruitmixen, heet Duck menu.
Daantje
5-sterren

Berichtdoor Daantje » Wo 04 Sep 2013, 16:15

Kiezebrink had ook van die " groentehamburgers"
maar beter is om gewoon zelf te maken  8)

Als je in de barfhandleiding kijkt bij Groenten en hoe je deze verwerkt :
kleine moeite en je weet precies wat je je hond voert  :)

Voor mijn honden maak ik 1 x per maand groentemix
min.10 soorten groenten en noten
deze gaan door de blender of keukenmachine
en hoppa !in porties verdelen en invriezen .
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 04 Sep 2013, 16:54

Geen idee wat er op dat gebied bestaat, maar ik zou het lekker zelf maken ;) Dan weet je exact wat er in zit en kunt de div. soorten 1 voor 1 toevoegen ivm 't elimineren. Ik maak 't eens per 4-6 wkn. voor m'n 3 Flatcoateds (10% van hun menu, ca. 10 soorten groenten) en ben in een uur klaar, m.b.v. een sapcentrifuge. Zo gepiept en ze SMULLEN er van! :)
Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Wo 04 Sep 2013, 17:27

Tja idd niet bij stilgestaan wbt het elimineren. Gaat wel lang duren zo. Zit nu dat ik pas het derde diersoort kan gaan proberen. Geef nu al 6 weken konijn, kalkoen is mislukt. Arm hondje zo eenzijdig. Moet ik dan nog wachten met de groente zeker tot ik klaar ben met elimineren van het vlees?
Ze had maagpijn (toonde zich in staart tussen de benen in de nacht eruit moeten om obsessief gras te gaan eten) en daarom gaan elimineren maar ben toch ook bang voor vezeltekort omdat het een echte grazer is.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 04 Sep 2013, 18:06

Yep, je zou idd alleen groenten kunnen toevoegen, één voor één, zoals je ook nieuwe diersoorten introduceert. Maar goed, je houdt natuurlijk áltijd de keuze om als je een X aantal diersoorten hebt gevonden die ze klachtenvrij kan eten, de groentenmix als geheel te proberen.. Enige nadeel is dat als die níet goed valt, je niet weet wat de oorzaak is, je hele mix niet kunt voeren en als nog moet gaan uitzoeken. Het risico er op is te verkleinen door te kiezen voor groenten die niet bekend staan als waarop vaker allergische reacties komen (geen familie v/d nachtschade voeren dan).
Je zou ook kunnen kiezen voor bijv. eerst een mix van 3-4 groenten, bijv. broccoli, pompoen en knolselderij. Heb je enige variatie en toch nog wat zicht op waar het mis gaat, als dat het geval is. Maak je 4 weken later een mix van bijv. sperzieboontjes, winterwortel en courgette. Gaan die beiden goed, kun je al een mix maken van deze 6! :)
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 04 Sep 2013, 18:08

[quote="Hondje_"]
Tja idd niet bij stilgestaan wbt het elimineren. Gaat wel lang duren zo. Zit nu dat ik pas het derde diersoort kan gaan proberen. Geef nu al 6 weken konijn, kalkoen is mislukt. Arm hondje zo eenzijdig. Moet ik dan nog wachten met de groente zeker tot ik klaar ben met elimineren van het vlees?
Ze had maagpijn (toonde zich in staart tussen de benen in de nacht eruit moeten om obsessief gras te gaan eten) en daarom gaan elimineren maar ben toch ook bang voor vezeltekort omdat het een echte grazer is.
[/quote]Ik weet niet of ik je goed begrijp, ben je alleen gaan elimineren n.a.v. een keer buikpijn? En wat is er 'mislukt' t.a.v. de kalkoen, wat gebeurde er toen ze dat at?
Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Wo 04 Sep 2013, 18:13

Nee niet eenmalig. Ging weken zo. Dan weer een nacht doorslapen en dan weer nachten op heel sneu. En maar gras eten. Ook wisselende ontlasting maar vooral dus last van de maag. Bij kip gaat ze aan de dunne en maagpijn, bij rund dunne poep, runderpens overgeven, kwartel diarree, laatste keren lam kreeg ze hele enge raar gekleurde ontlasting. Met de kalkoen kreeg ze plekken en rood op haar buik dit pas na ruim 5 bijna 6 weken dus baalde wel. Nu zaterdag 6 weken aan de konijn.

Bedankt voor de tips mbt opbouwen. Ga morgen eens kijken voor een groentepersmachine ding en dan pak ik eerst wat groenten om te proberen.
Laatst gewijzigd door Hondje_ op Wo 04 Sep 2013, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”