Tess doet het niet goed op barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Vr 30 Aug 2013, 17:25

Tess wordt komende dinsdag 9 maanden. Bij de fokker opgegroeid met brokken en Duck. Hier overgezet op Darf. Na een aantal weken al langzaamaan wat barfhapjes gegeven. Ging goed totdat ze geent tegen Weil was. Ik teruggegaan naar Darf. Na een paar weken ging het goed en nu heeft ze superdrolletjes. Gisteren voor het eerst weer een barfhapje gegeven en meteen weer dunnen poep. Hoe kan dat? Ik geef elke dag compleet. Dus bot, spier, orgaan en groenten. De laatste 2 weleens weggelaten, maar geen verschil. Kan iemand hiervoor een verklaring geven. Gisteren kipkarkas, gemalen konijn gegeten. Dus geen orgaan erbij om het uit te testen.
Lizzy
Moderator

Re: Tess doet het niet goed op barf

Berichtdoor Lizzy » Zo 01 Sep 2013, 09:43

En de ontlasting is ook op gemalen kipkarkas en gemalen konijn niet goed? Dat is vreemd... Want wat is het verschil met DARF, zou je zeggen....? Of bedoel je dat het niet goed gaat als je ongemalen spullen geeft?

Ik zou in ieder geval voorlopig een kuurtje probiotica geven. Solgar 40+ acidophilus is erg goed (en duur). Akropharma acidophilus is ook wel goed (en goedkoper).
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Zo 01 Sep 2013, 10:53

De kipkarkas was ongemalen en het konijn gemalen. Ik dacht begin voorzichtig. Dus nu weer Darf gehaald. Dus het gaat wel om het ongemalen bot. Ik zou ook nog zelf kunnen malen inderdaad. Ik heb een vleesmolen staan.
Maar waarom zou de ontlasting op ongemalen bot zo snel slecht gaan?
Ik geef nu ook probiotica erbij en hoop dat ik snel met haar kan barfen. Ik krijg volgende week weer een hele lading barfproducten binnen en is wel heel veel voor 1 hond. Mijn andere hond barft wel gewoon en die doet het hier supergoed op.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 01 Sep 2013, 16:17

Ik heb geen idee. Wat is trouwens "dunne poep" voor jou? Waterachtig? Vla-dikte? Ik denk dat ik eerst zou gaan malen. En dan de vleesbotten goed met een vleeshamer zou bewerken. En pas als dat goed gaat, het weer eens 'ongehamert' geven. Langzaam/rustig opbouwen dus. En voorlopig inderdaad alleen maar vleesbot van kleine dieren.
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Zo 01 Sep 2013, 16:56

Ok. Dan doe ik dat.
Maar het gekke is dat ze het een hele tijd goed heeft gedaan op barf. Na de Weilenting is dit begonnen. Dunne poep is wisselend. De ene keer echt water, de andere keer vladikte, dan weer breiïg. Kan ook ineens een hard drolletje zijn met als toetje water. Op Darf heeft ze altijd harde drolletjes.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Wo 04 Sep 2013, 22:37

Hoe gaat het nu met Tess?
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Do 05 Sep 2013, 10:55

Nu op Darf goed. Vandaag staat er een visje op het menu. Ik ga het maar malen en kijken hoe het dan gaat.
Lieke
1-ster

Berichtdoor Lieke » Do 05 Sep 2013, 12:57

Wat ik zelf met mijn hond deed toen die veel aan de dunne was van de BARF (ik gaf het niet gemalen, want hij was 2 toen ik overschakelde) dan geef ik in verhouding iets meer bot. Ben er achter dat hij echt 50/50 of soms zelf meer bot (als ik met orgaan combineer) nodig heeft omdat hij anders direct aan de dunne gaat (vla tot waterdun..) dus misschien dat je dat heel voorzichtig kan proberen?
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Do 05 Sep 2013, 23:55

Nee, dan krijgt ze meteen krijtpoep. Heb ik al geprobeerd.
cindy5409
4-sterren

Berichtdoor cindy5409 » Vr 06 Sep 2013, 00:13

Ik heb hier hetzelfde gehad met Robin toen ze vorig jaar bij ons kwam. ze was toen elf weken. Ik ben uit eindelijk ook probiotica gaan geven. Heb dit een hele tijd gegeven. Nu is ze 10 maanden en is het geen probleem meer en heeft ze mooie ontlasting.
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Vr 06 Sep 2013, 00:24

En als je bij het ongemalen kipkarkasje nu eens wat spiervlees, zoals kipfilet, kalkoenfilet of een runderlapje bijvoert?
Dus geen orgaanvlees?
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Vr 06 Sep 2013, 09:26

En als je bij het ongemalen kipkarkasje nu eens wat spiervlees, zoals kipfilet, kalkoenfilet of een runderlapje bijvoert?
Dus geen orgaanvlees

Heb ik ook al gedaan. Alleen spier en karkas maar ook dan meteen plat.
Ik maak nu even mijn doos Darf op en ga dan eerst malen en dan kijken hoe dat gaat. Uiteindelijk zal het wel weer gaan. Probiotica geef ik nu ook.
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Za 07 Sep 2013, 10:18

Donderdag een makreel op en dat gaat tot nu toe goed. VInd ze heerlijk. Wel in hele kleine stukjes geknipt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”