ganzenbloed/vocht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

ganzenbloed/vocht

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

ganzenbloed/vocht

Berichtdoor Kaela » Do 22 Aug 2013, 10:12

Ik heb vandaag ganzenvlees geportioneerd voor de hond. De katten hebben ook een stukje bij hun kvv gehad, ben benieuwd of ze het eten.

Nu kwam er van het vlees veel bloed/dooivocht af. Dit heb ik opgevangen en in kleine beetjes in de vriezer gedaan. We lengen sinds kort de kvv van de katten met wat water aan ivm de blaasproblemen van Otje. Zou ik dat ook een poosje met dit ganzen-nat kunnen doen? Gesteld dat ze het lusten natuurlijk.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: ganzenbloed/vocht

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 22 Aug 2013, 10:19

Heb je een reden waarom je het niet zou kunnen doen? Ik zelf niet, namelijk. In bloed zitten veel vitamines en andere belangrijke mineralen....
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 22 Aug 2013, 10:52

Dooivocht lijkt mij ook gezonder dan plat water. Maar alleen als ze het lusten, anders moeten ze hun prak niet meer.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 22 Aug 2013, 11:40

Annemarie Rijnveld schreef:Heb je een reden waarom je het niet zou kunnen doen? Ik zelf niet, namelijk. In bloed zitten veel vitamines en andere belangrijke mineralen....

Nee, maar ik weet ook niet alles ;D

Ik zal eens zien of ze het lusten. Ik heb nog 5 kilo ongeportioneerd in de vriezer liggen, dus dan kan ik een poosje dit gebruiken ipv water.

Bedankt!
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 22 Aug 2013, 11:47

Er zijn wel eens meer topics geweest over dooivocht, daar zou je naar kunnen zoeken.
Dooivocht is metabool vocht en bevat daardoor meer vitamientjes en aminozuren (iig taurine) dan water.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 22 Aug 2013, 11:48

Zal ik doen Koekje. Ben blij dat ik het geportioneerd heb ipv weggespoeld!
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 22 Aug 2013, 13:18

Wel zo snel mogelijk invriezen en niet te lang op voorhand ontdooien.  Het durft ook nogal wat bacteriën bevatten en vocht rond vlees is een ideale kweekbodem.  Maar zolang het dus niet onnodig warm blijft staan en het eten meteen opgegeten wordt, is dat zeker geen probleem.
Gezond is het dooivocht zeker!
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Do 22 Aug 2013, 13:24

Dooivocht gaat hier ook standaard door de zelfgemalen  prak.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 22 Aug 2013, 17:35

Kaela schreef:Nee, maar ik weet ook niet alles ;D

Ik zal eens zien of ze het lusten. Ik heb nog 5 kilo ongeportioneerd in de vriezer liggen, dus dan kan ik een poosje dit gebruiken ipv water.

Bedankt!
je moet maar zo denken dat het de vleessappen zijn die tijdens het ontdooien en het portioneren eruit gesiepeld zijn...had je het vlees niet ingevroren en in zijn geheel gegeven, dan had je je ook niets afgevraagd, want de sappen zitten dan nog in het vlees. :P ik geef altijd het dooi en vleesvocht er bij, zonde om weg te gooien. En gezond...
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 22 Aug 2013, 20:31

Annemarie Rijnveld schreef:je moet maar zo denken dat het de vleessappen zijn die tijdens het ontdooien en het portioneren eruit gesiepeld zijn...had je het vlees niet ingevroren en in zijn geheel gegeven, dan had je je ook niets afgevraagd, want de sappen zitten dan nog in het vlees. :P ik geef altijd het dooi en vleesvocht er bij, zonde om weg te gooien. En gezond...

Ja dat snap ik, maar nu geef ik extra, uit een andere vleesbron dan hun eigen prak. Dus dat was de reden om even te checken.

@ pop, ik heb het snel na het verwerken weer ingevroren, dus dat zit wel goed!
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 22 Aug 2013, 22:19

Kaela schreef:Ja dat snap ik, maar nu geef ik extra, uit een andere vleesbron dan hun eigen prak. Dus dat was de reden om even te checken.

@ pop, ik heb het snel na het verwerken weer ingevroren, dus dat zit wel goed!

Maar dat maakt toch geen enkel verschil, Kaela? Tenzij het zou gaan om een eliminatie dieet...
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 22 Aug 2013, 23:56

Dat wist ze dus even niet en vroeg het daarom hier. Liever een keer teveel vragen dan een keer te weinig  :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Vr 23 Aug 2013, 00:07

koekje schreef:Dat wist ze dus even niet en vroeg het daarom hier. Liever een keer teveel vragen dan een keer te weinig :)

Sorry, van mijn kant was het echt niet bedoeld als een vervelende opmerking of zo.

@Kaela, sorry als mijn bericht zo op jou is overgekomen, was helemaal mijn bedoeling niet... :-* Ik probeerde gewoon even snel uit te leggen dat het niet zoveel uitmaakt als je bloed van het ene dier door het vlees van een ander dier mengt.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Vr 23 Aug 2013, 08:12

Annemarie Rijnveld schreef:Sorry, van mijn kant was het echt niet bedoeld als een vervelende opmerking of zo.

@Kaela, sorry als mijn bericht zo op jou is overgekomen, was helemaal mijn bedoeling niet... :-* Ik probeerde gewoon even snel uit te leggen dat het niet zoveel uitmaakt als je bloed van het ene dier door het vlees van een ander dier mengt.

Nee hoor is niet erg!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”