Heel slechte eter : graag wat eettips aub !

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Geert
1-ster

Berichtdoor Geert » Zo 18 Aug 2013, 11:56

Hallo,

Ik ben Geert en naast onze kat Misty, die regelmatig zelf zijn barf-menusamenstelt hebben we ook nig een cavalier king charles reutje van anderhalf jaar , maar die in tegensteeling met Misty een heel moeilijke eter is.
Sinds zijn geboorte staat hij op kvv ( duck), maar regelmatig moesten we naar de dierenarts omwille van slijmerige slappe ontlasting.
Van één dierenarts werd hij zelf eens een maand op korrels gezet, maar alhoewel hij zijn eetbak volledig opat vonden wedat zijn vacht dof werden verdubbelde natuurlijk zijn ontlasting. Wij hebben hem dan terug op verschillende soorten kvv gezet, maar dan merken met geen of weinig  glutten. Maar telkens we hem zijn maaltijd voorschotelen keert hij zich om in plaats van zijn eetbak aan te vallen.
Ook hem een dag niets geven levert hetzelfde resultaat op.
Wat hij wel lust is een verse kippennek die ik hem af en toe bijgaf om zijn ontlasting te verstevigen, maar het is niet de bedoeling dat ik volledi overstap naar nrv.
Hebben jullie soms tips om onze slechte etertrek te laten krijgen ? He uitlaten voornzijn maaltijd en met hem spelen om het zoeken naar een prooi te simuleren helpt ook niet.
We hebben echt al veel geprobeerd en zijn ten einde raad.
Het enige dat hij echt lust zijn brokken en net dat wens ik hem niet te geven. Of moeten we misschien toch overstappen naar een goede brok zoala orijen of ascana?????????

Groeten,

Geert & Veerle[img]http://
[/img]
charmed
5-sterren

Re: Heel slechte eter : graag wat eettips aub !

Berichtdoor charmed » Zo 18 Aug 2013, 12:12

Als je de kvv met kokend water overgiet? Dan even af laten koelen. Dan zit er meer geur aan.
Geert
1-ster

Berichtdoor Geert » Zo 18 Aug 2013, 12:36

Ook al eenmaal geprobeerd maar geen reactie.
We hebben ook al extra pens toegevoegd of een pensversie voor slecteeters geprobeerd, allen met geen resultaat. :-[
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Zo 18 Aug 2013, 17:20

Welke merken heb je geprobeerd?
Geert
1-ster

Berichtdoor Geert » Zo 18 Aug 2013, 18:32

Onze Lancy heeft een hele tijd op Duck gestaan omdat hij dit bij de fokster ook kreeg. Van dit merk heeft hij vooral uitmunted gekregen, ook de pensvariant, therapie en de pancreas versie omdat we op een moment dachten dat hij epi zou hebben. Volgens onze laatste da is hij enkel allergisch aan kaas en andere zuivelproducten maar dit heeft hij nooit gekregen van ons?
Ik was al langer om van Duck over te stappen naar een andere betere kvv zonder tarwe, maar moest hij Duck graag eten dan kreeg hij onmiddellijk van mij terug Duck.
Hij heeft ook nog diverse mixen van Carnibest en Degomeat gehad maar allen met weinig succes.
Ook hebben we een tijdje mixen gevoerd van een winkel die dit zelf samenstelde omdat hij de rundermix daarvan een tijdje blijkbaar lekker vond ( zijn bak was toch leeg na een paar minuten).
Nu zijn we bezig met de rundermix van Carnivoer, maar ook hier draait hij zich 180 graden van zijn voerbak weg als we hem deze voorschotelen.
En het is niet dat we hem veel tussendoor geven , hij krijgt 2x per dag 200 gr en enkel een beloning als hij zijn bak volledig in een keer leegmaakt. Dus niet veel beloningen!
Brokken (farmfood) en stoomvoeding zoals Renske lust hij wel, maar dit is voor mij geen voeding om constant op te staan. Op vakantie geven we dit wel, om toch ook een beetje zorgellos te genieten van deze periode.
Ik vrees een beetje dat onze Lancy een echte berfer zal worden ooknal is kvv voor ons natuurlijk veel makkelijker.
Maar misschien hebben jullie met jullie ervaring nig wel een paar tips  ?
Morgen gaan we de ti van de bouillon nog een uitproberen, je weet maar nooit........?

Groeten,

Geert
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Zo 18 Aug 2013, 18:41

Een eitje of beetje yoghurt toevoegen. Idd zelf een boulion trekken zonder zout en dat er overheen gieten.
Ow lees dat hij een kaas,zuivelallergie zou hebben. Waar bazeerd de DA dat op :-\
Mengen met wat hij wel lust en dan steeds minder van wat hij wel graag eet. ::)
Geert
1-ster

Berichtdoor Geert » Zo 18 Aug 2013, 20:32

Een eitje onder zijn kvv zal ik zeker eens proberen, moet ik dit met schaal en al mixen alvorens ik het eronder doe?
Wat betreft de DA , de laatste was een holistische dokter die zijn allergieen heeft vastgesteld via bioresonantie.
De anderen hadden steeds stomorgyl en zelfs panicur voorgeschreven, maar dit vernietigde steeds zijn darmflora natuurlijk en de slijmerige stoelgang kwam steeds terug. Dus sachten we aan epi of een of andere allergie.
Wat moet een mens op den duur nog geloven ?  :-\
Momenteel is onze Lancy ok, ook al vind ik dat zijn stoelgang tich wat steviger kan. Dit is de reden dat ik hem af en tie een kippennek geef die hij gretig en met veel smaak opknabbelt.

Groeten,

Geert
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Zo 18 Aug 2013, 20:44

[quote="Geert"]
Een eitje onder zijn kvv zal ik zeker eens proberen, moet ik dit met schaal en al mixen alvorens ik het eronder doe?
Wat betreft de DA , de laatste was een holistische dokter die zijn allergieen heeft vastgesteld via bioresonantie.
De anderen hadden steeds stomorgyl en zelfs panicur voorgeschreven, maar dit vernietigde steeds zijn darmflora natuurlijk en de slijmerige stoelgang kwam steeds terug. Dus sachten we aan epi of een of andere allergie.
Wat moet een mens op den duur nog geloven ?  :-\
Momenteel is onze Lancy ok, ook al vind ik dat zijn stoelgang tich wat steviger kan. Dit is de reden dat ik hem af en tie een kippennek geef die hij gretig en met veel smaak opknabbelt.

Groeten,

Geert
[/quote]

Je kan idd het ei goed mengen met schil en dan erdoor doen. De schil geef dan ook calsium wat weer goed is voor stevigere ontlasting.
Of idd barf overwegen.
Als je axn karkas van eend,konijn,,parelhoen,kwartel, kip kan komen heb je leuk beginnersbot. Wat spiervlees en orgaan erbij en je heb een maaltijd :)
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 19 Aug 2013, 08:30

Als streng zijn niet eten is honger lijden echt niet helpt (hier heeft het bij elke hond geholpen), dan zou ik doen wat ik bij katten doe (die mag je geen honger laten lijden en bij katten lukt zo iets ook niet). Ik pak wat ze lekker vinden, bijvoorbeeld Renske en daar doe ik een heel klein beetje kvv onder. Als hij dat goed eet een klein beetje meer kvv en een klein beetje minder Renske en zo voorzichtig laten wennen. Katten krijg je ermee omgezet, dus ik denk honden ook.
dana
2-sterren

Berichtdoor dana » Ma 19 Aug 2013, 13:20

Is 400 gram per dag niet gewoon veel te veel ?
Mijn cavalier eet de helft .. Dus misschien een tijdje wat minder voeren .
Geert
1-ster

Berichtdoor Geert » Ma 19 Aug 2013, 14:33

Onze Lancy eet ook maar 200 gr per dag hoor. 100 gr s'morgens en 100 gr s'avonds.
Ik zou al blij zijn moest hij dit opeten.
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Ma 19 Aug 2013, 15:02

Hoeveel weegt je hondje? Krijgt hij niet gewoon te veel?
Onze dwergpoedel Lily weegt 7 kilo en krijgt tweemaal daags 80-85 gram. Als ik haar meer geef eet ze het wel op, maar als ik dat een paar dagen achterelkaar doe weigert ze te eten. Ik weet dat omdat ze in het verleden 2x 100 gram kreeg en een moeilijke eter werd. Nu met minder eet ze altijd haar bak schoon leeg!!
Misschien heeft jouw hondje aan minder ook genoeg...  :o
Radja
5-sterren

Berichtdoor Radja » Do 10 Okt 2013, 21:18

Hai,ik weet dat dit al een wat ouder topic is,maar eet jouw hondje al wat beter? Wat je ook kan doen is de kvv in een kong stoppen,zodat hij er wat voor moet doen. Succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”