Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

martine_r
1-ster

Berichtdoor martine_r » Do 15 Aug 2013, 10:25

Hallo!

Ik ben nieuw hier en ik hoop veel van jullie te leren :) Ik ben Martine, en ik woon in Zuidwolde (onderin Drenthe) bij mijn ouders. Wij hebben een bijna 2-jarige Boxer, Denzel en een 6-jarige Franse Bulldog, Shadow.

Ik begin direct maar met een vraag.
Onze Boxer heeft last van jeuk onder zijn kin. Na ''aangeklooid'' te hebben met antibiotica en prednison denk ik dat het nu tijd is om met een eliminatie dieet te beginnen. Op dit moment krijgt hij pakjes vers vlees uit de supermarkt en hij krijgt ook regelmatig kippenpoten of vis. Hij is dus al gewend aan vers voer.

Nu ben ik me wat aan het inlezen over BARF, maar heb ik geen idee waar te beginnen. Ik heb al diverse sites afgestruind, maar het is allemaal best duur. De pakjes vlees zijn maar €0,70 cent per dag, en nu hebben mijn ouders ècht wel wat voor onze hond over, maar om hem straks voor €3,00 per dag te voeren is wel een heel verschil! Bovendien zijn er zoveel aanbieders, zowel KVV als BARF dat wij echt even niet meer weten wat nu het beste is en wat we moeten doen..

Kan iemand helpen? Heeft iemand een goede, niet al te dure leverancier? Wat kunnen we het beste doen?

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes, Martine
Laatst gewijzigd door martine_r op Do 15 Aug 2013, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Berichtdoor eelke » Do 15 Aug 2013, 11:04

Tja, bij die 70 cent per dag moet je nu natuurlijk ook nog even de dierenarts consulten, de prednison én de antibiotica rekenen he ;)

Hier ook een allergie hond. Het eliminatie dieet heeft wonderen verricht hier.
Je kunt meerdere dingen doen. Je zou eerst kunnen starten met een graanvrij en kip en rundloos dieet. Omdat honden daar het meeste op reageren.

Hier was dat niet voldoende, dus als je het goed aan wilt pakken kun je naar mijn idee beter met een echt eliminatie dieet beginnen. De meeste mensen starten met konijn, hier reageren vrij weinig honden op, is goed verkrijgbaar en vaak een diersoort die een hond nog niet gehad heeft.

Mijn tip is dan ook om topics door te lezen van de allergiehonden hier in de gezondheidshoek, zodat je meer te weten komt over elimineren.
Zorg verder dat je de barf handleiding goed doorgenomen hebt zodat je weet wat barfen inhoud.

Dan kun je gaan nadenken over vlees bestellen, met welke diersoort je start, en wat eventueel je tweede diersoort zou worden, hoe vaak je moet bestellen (want hoeveel kun je in je vriezers kwijt) en aan de hand daarvan kun je kijken welke leverancier het beste bij je past. De ene heeft meer konijn in het assortiment dan de andere, de andere heeft weer goedkopere bezorgkosten etc etc.
El_Kato
5-sterren

Berichtdoor El_Kato » Do 15 Aug 2013, 15:30

Als eerste welkom op BP  :)

Voor 0,70 mag je geen kwaliteitsvlees verwachten! Ik snap best dat er een limiet aan het budget zit maar echt 0,70 is wel een heel laag budget. Bereken eerst eens met de barfrekenhulp hoeveel je hond(en) per dag eten dan kun je ook een betere inschatting maken wat je moet gaan bestellen en wat de kosten zijn. Ik koop hier vlees van soms 3,50 tot 4,00 per kilo maar daar staat tegenover dat ik ook karkas van 1 a 2 euro de kilo voer dus dat compenseert weer. 

Zoals Eelke ook zegt lees je goed in in de allergie topics ik heb daar zelf geen ervaring mee dus kan je hier niet over adviseren. In de bibliotheek staat ook een overzicht van leveranciers per provincie, in de Vraag en Aanbod word vaak vlees aangeboden wat met een lijntje door het land vervoert wordt. Is niet altijd goedkoper (vaak wel) maar vaak wel van goede (betere) kwaliteit. Ik bestel ook regelmatig bij Degomeat die levert door het hele land, Lupa is ook een grote leverancier.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”